آرشیو فروردین ماه 1401

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

نمایشگاه اتومبیل در کرج | تجربه رانندگی با خودرو کاپرا

۵ بازديد

نمایشگاه اتومبیل در کرج | تجربه رانندگی با خودرو کاپرا: بازار پیکاپ‌های دو کابین (یا به قول خودمان وانت‌های دو کابین) در کشورمان بر عکس بازارهایی همچون آمریکای شمالی از رونق مناسبی برخوردار نیست و اگر نگاهی به لیست این خودروها بیاندازید شاید در بین آن‌ها فقط تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ (که البته مدل موجود در کشورمان نیز کمی قدیمی است) خودروهای شناخته شده این لیست به حساب بیایند و بقیه آن‌ها نیز خودروهای ناشناخته شده‌ی چینی هستند.

 

نمایشگاه اتومبیل در کرجو نگاهی به خودرو کاپرا و تجربه رانندگی با آن

ما امروزبرای شما یکی از همین چینی‌ها را انتخاب کرده‌ایم که اتفاقا پرفروش‌ترین پیکاپ چینی نیز در بازار کشومان به حساب می‌آید و از نظر قیمت رقیب خودروی مطرح نیسان پیکاپ محسوب می‌شود. با این مقدمه به بررسی وانت کاپرا دو کابین می‌رویم.
این خودرو ساخت شرکت zx auto چین است و توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ می‌شود و قیمتی در حدود 64 میلیون تومان نیز دارد.

طراحی ظاهری کاپرا قابل قبول است البته در این بین کیفیت چراغ‌های جلو کمی توی ذوق می‌زند اما طراحی دستگیره‌ی درب‌ها با طرح کروم و هماهنگی آن‌ها با آینه‌ی کناری در کنار رکاب‌های زیر درب‌ها و انتخاب رینگ و لاستیک‌های مناسب (بر عکس رینگ و لاستیک نیسان پیکاپ) طراحی جانبی زیبا و قابل قبول به وجود آورده‌اند.

قسمت عقب نیز با وجود چراغ‌های مستطیل شکل عمودی، که در طراحی اینگونه خودروها بسیار زیاد به کار می روند، در کنار طراحی قابل قبول سپر عقب و درب عقب، طراحی زیبایی به وجود آورده‌اند. در مجموع به طراحی ظاهری کاپرا باید نمره قبولی را داد و حتی باید گفت که در طراحی ظاهری از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.
درب‌های خودرو را باز کرده و به سختی وارد کابین می‌شویم. نخستین نکته‌ای که در زمان سوار شدن خودرو جلب توجه می‌کند نبود دستگیره در ستون‌های A است که در اتومبیل‌هایی با چنین ارتفاعی از سطح زمین کاملا لازم به نظر می‌رسد.

همچنین متوجه شدیم که رکاب‌های زیر درب‌ها هر چقدر به ظاهر اتومبیل کمک کرده ولی چندان کاربردی نیستند و در زمان ورود و خروج نمی‌توان زیاد روی آن‌ها حساب باز کرد و همین عوامل سبب می‌شوند ورود و خروج در این اتومبیل کمی سخت باشد.

طراحی داخلی کاپرا قابل قبول است و از نظر زیبایی از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. کیفیت داشبورد این خودرو چندان مناسب نیست و در این بین فقط کیفیت رودری‌ها کمی جلب توجه می‌کنند. طراحی غربالک فرمان آن نیز ما را به یاد مزدا 3 نسل قبل می‌اندازد هر چند که از لحاظ کیفیت اصلا به آن شباهتی ندارد!

از نظر ارگونومی نیز این اتومبیل در سطح متوسط قرار می‌گیرد و در این بین جایگذاری اهرم آینه‌های برقی در کنار فرمان کمی عجیب به نظر می‌رسد! صندلی‌ها نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار هستند و فضای سرنشینان جلو بسیار خوب است و فضای سرنشینان عقب نیز بر عکس نیسان پیکاپ قابل قبول است.

کاپرا تجهیزات رفاهی و ایمنی متوسطی دارد و اگر بخواهیم به بعضی از آن‌ها اشاره کنیم می‌توان به آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی در چهار درب با قفل شیشه‌های عقب در اختیار راننده، سیستم صوتی مناسب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، فرمان هیدرولیک، سیستم قفل مرکزی درب‌ها همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو کیسه هوا، قابلیت انتخاب 2WD 4WD 4L و سیستم ضد قفل ABS به همراه تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز EBA اشاره کرد.

خرید اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

 

نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودرو تیبا2

۳ بازديد

نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودرو تیبا2 : تیبا ۲ نسخه هاچبک اولین خودرو ملی شرکت سایپا یعنی تیبا صندوقدار است که نخستین بار در سال ۱۳۹۲ به بازار معرفی شد. تیبا صندوقدار بر پایه محصول پرفروش سایپا یعنی پراید شکل گرفته است؛ به همین علت می‌توان تیبا را به ‌نوعی نسخه ارتقا یافته پراید دانست. در سال ۱۳۸۹ تیبا از همان بدو ورود به بازار، مورد هجوم انتقادات بسیاری از سوی مردم و کارشناسان قرار گرفت؛ چنین انتقاداتی در کنار طراحی نسبتا زننده تیبا سبب شد تا این خودرو در سال‌های ابتدایی عرضه خود به بازار، نتواند به محبوبیت چندانی دست پیدا کند.


نمایشگاه اتومبیل و نگاهی به خودرو تیبا 2

در سال ۱۳۹۲ شرکت سایپا نسخه هاچبک تیبا، موسوم به تیبا ۲ را به بازار عرضه کرد که در مقایسه با پراید ۱۱۱ اندکی جذاب‌تر و بروزتر به نظر می‌رسید. با وجود آن ‌که طراحی تیبا هاچبک نیز همچون نمونه صندوقدار، از فقدان خلاقیت برخوردار است و ناهماهنگی‌های متعددی در قسمت‌های جلو و عقب آن به چشم می‌خورد، در بازار کشورمان با واکنش مثبتی روبرو شد و تا حدودی وجهه تیبا را بهبود بخشید.
مطابق رسم همیشگی سایپا که نسخه‌های هاچبک نسبت به سدان‌ها از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند؛ تیبا ۲ نیز در دو تیپ مختلف و با اختلاف قیمتی چند میلیون تومانی نسبت به نمونه صندوق‌دار وارد بازار شده است.

تیبا و تیبا ۲ چندین سال است که در بازار کشورمان حضور دارند و تقریبا تمامی افراد با ظاهر این خودرو آشنایی پیدا کرده‌اند. در یک نگاه کلی می‌توان درباره طراحی ظاهری برادران تیبا گفت که نمای ظاهری این دو خودرو جذابیت خاصی ندارد و مشتریان تنها به علت آن ‌که از شکل و شمایل پراید خسته شده‌اند، به تیبا و تیبا ۲ روی می‌آورند.

انواع خودرو های صفر و کارکرده را با بهترین شرایط نقد و اقساط، در نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی تهیه کنید.

در این میان تنها حذف صندوق عقب در تیبا ۲، باعث شده است که نمای ظاهر این خودرو نسبت به نمونه صندوقدار اندکی بهبود یابد.
نمای خارجی تیبا به ‌وسیله یک گروه طراحی ایتالیایی به نام آنجلینی دیزاین (IET) شکل گرفته است، شاید به همین علت هم باشد که چهره این خودرو تا حدودی شبیه به خودرو ایتالیایی لانچیا اپسیلون به نظر می‌رسد.

پلتفرم X200 که از آن در ساخت تیبا، کوییک و ساینا استفاده شده است، از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد تغییرات اساسی برخوردار نیست؛ به همین علت مهندسین سایپا برای ساخت یک خودرو جدید بر روی این پلتفرم قدیمی با محدودیت‌های فراوانی مواجه بودند که نتیجه آن ایجاد ناهماهنگی‌های متعدد بین نمای ظاهری عقب و جلو تیبا هاچبک شده است.

در نمای جانبی فرم خمیده ستون‌های A و خطوط روی گلگیر در کنار کاپوت نسبتا کوتاه این خودرو، چهره نه چندان دل‌چسبی را برای تیبا ۲ پدید آورده است.
تنها قسمتی از تیبا ۲ که ممکن است یک مشتری را ترغیب به خرید این هاچبک کوچک کند، نمای پشتی این خودرو است که در مقایسه با دیگر بخش‌ها اندکی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.
تیبا ۲ از لحاظ ابعاد و اندازه تفاوت چندانی با پراید ۱۱۱ یا کوییک ندارد و کیفیت مونتاژ قطعات بدنه و رنگ‌آمیزی آن نیز چنگی به دل نمی‌زند؛ با این وجود در این بازه قیمتی محصول چندانی در بازار کشور وجود ندارد و خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای هاچبک، در این بازه قیمتی مجبور به انتخاب تیبا ۲ هستند!

نمایشگاه اتومب

نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودروی مینی کوپر کانتری من

۴ بازديد

نمایشگاه اتومبیل  | بررسی خودروی مینی کوپر کانتری من : برند مینی یکی از دوست داشتنی ترین برند‌های صنعت خودرو سازی است. علت این محبوبیت به نظر من می‌تواند حفظ اصول طراحی خودروهای مینی و همچنین تولید یک وسیله ارزان قیمت مناسب شهرها در عصر تولید خودرو‌های اسپرت و کم کاربرد دانست. هرچه که باشد، مینی یک برند محبوب و با اصالت است. همین امر دلیل تغییرات در مالکیت این برند در تمام این سال‌هاست.نخستین بار خودروی موریس مینی ماینر در سال 1959 توسط بریتیش موتورز کورپریشن (BMC) ساخته شد و با موفقیت تا سال 1990 تولید آن ادامه داشت. در حدی که به یکی از نمادهای دهه 60 در بریتانیا و کل اروپا تبدیل شد.

نمایشگاه اتومبیل و نقد و بررسی مینی کوپر

سال 2000 مینی توسط غول آلمانی یعنی بی‌ام‌و خریداری شد. بعد از آن تحولات عمده‌ای در تولیدات این شرکت انگلیسی شکل گرفت و نتایج مثبتی از سرمایه گذاری BMW در مینی حاصل شد. امروزه خودرو‌های مینی در کلاس‌های گوناگون اتاق‌هایی مناسب تمام نیاز‌ها ساخته می‌شوند.

از مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی تا مدل‌های شاسی بلند با قابلیت‌های فراوان. ولی در تمام این خودروها اصول طراحی مینی رعایت شده است: چراغ‌های دایره‌ای، جلو پنجره ذوزنقه‌ای و اشکال گرد و بدون زاویه ای که در داخل و بیرون خودرو به چشم می‌خورد. خودرویی که اینجا قصد بررسی آنرا داریم‌، خودروی MINI cooper countryman 2019 نام دارد که در کلاس خودروهای SAV قراردارد. نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی، واقع در کرج ،۴۵ متری گلشهر، گلزار غربی، بعد از تقاطع الغدیر می باشد.

نمایشگاه اتومبیل

 

نمایشگاه اتومبیل و نگاهی به مشخصات فنی مینی کوپر کانتریمن

کانتریمن در سه مدل استاندارد، S و جان کوپر ورکس عرضه می‌شود. مدل استاندارد دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر است که 134 اسب بخار و 219 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

این میزان قدرت برای رانندگی روزمره در شهر بسیار مناسب است. ولی در صورتی که به سرعت و شتاب بیشتری نیاز دارید مثل بزرگ راه‌ها یا می‌خواهید از حالت سکون با خودروی پر از سرنشین شتاب بگیرید احساس کمبود قدرت خواهید کرد.

جعبه دنده استاندارد به صورت دستی است و حالت تعویض دنده راحت دارد. بقیه گزینه‌های جعبه شامل دنده اتوماتیک شش سرعته، اتوماتیک 8 سرعته و هشت سرعته اتوماتیک اسپرت می‌شود.

مینی کوپر کانتریمن s و جان کوپر ورکس (John Cooper Works) موتورهای 4 سیلندر توربو شارژ دارند که شتاب بیشتری نسبت به مدل قبل دارند. مدل s توان تولید 189 اسب بخار و 280 نیوتون متر گشتاور را دارد. در حالی که جان کوپر ورکس 228 اسب بخار و 349 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

خرید اقساطی خودرو

فروش اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو | نگاهی به ظاهر و طراحی خودرو تارا

۳ بازديد

خرید نقد و اقساط خودرو | نگاهی به ظاهر و طراحی خودرو تارا : همان طور که می دانید، گروه صنعتی ایران خودرو امتیاز پلتفرم PF1 گروه PSA را در دوران برجام به دست آورد و سپس بر روی این پلتفرم جهانی، سازه های معروف به IKP1 را برای خود توسعه داد. تارا نیز نخستین محصول از این خانواده پلتفرم بوده که در خیلی از اجزا مشابه به پژو ۳۰۱ فاز دوم (فیس لیفت) است. به گفته مهندسان ایران خودرو، تارا در قسمت طراحی جلو از خطوط صورت یوز ایرانی الهام گرفته و در قسمت عقب نیز، نماد بناهایی چون تئاتر شهر تهران، برج میلاد و… در کاسه چراغ های آن رعایت شده است.


خرید نقد و اقساط خودرو و بررسی ظاهر خودرو تارا

با ارائه این توضیحات از سوی مهندسان ایران خودرو، همچنان حسی دوگانه در جامعه نسبت به طراحی بیرونی تارا وجود دارد. برخی ظاهر این سدان را جذابتر از خودرویی مانند پژو ۳۰۱ می دانند و بعضی دیگر، سادگی این محصول جدید در بحث طراحی را مورد انتقاد قرار می دهند. البته که ایران خودرو قصد دارد تا در ماه های آتی نسخه اتوماتیک تارا را با جلو پنجره، رینگ و تریم داخلی جدید به بازار عرضه کند و احتمالاً همین تغییرات نه چندان پیچیده می توان جمع موافقان با تارا افزایش دهد.

برای خرید نقد و اقساط خودرو، به نمایشگاه اتومبیل شکرالهی مراجعه نمایید و یا از طریق وبسایت با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

در بحث طراحی کابین هم تارا تفاوت خاصی با پژو ۳۰۱ ندارد و تنها در قسمت غربیلک فرمان متفاوت نسبت به نسخه فرانسوی است.

همچنین الگوی رودری های تارا مشابه به نسخه دوم ۳۰۱ بوده و سبکی جدیدتر دارد. با این حال تارا به عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو این توقع را ایجاد کرده است که نسبت به خودروهای هم رده بالاتر باشد. همین توقع که به جا به نظر می رسد، تا حدی با سبک طراحی داخلی تارا در تناقض است.

زیرا خیلی ها بر این باور هستند که باید طراحان و مهندسان ایران خودرو، سبکی به روزتر را برای کابین این سدان کلاس C انتخاب می کردند و تمام الگوهای اقتصادی کابین پژو ۳۰۱ را مانند یک پارچه بودن محل قرارگیری تنظیم شیشه بالابرها (که در بخش کنسول میانی دیده می شود) در تارا پیاده سازی نمی کردند

خرید نقد و اقساط خودرو و بررسی فضای کابین تارا و راحتی سرشینان

کابین تارا را می توان جز کاربردی ترین و جادارترین کابین های سدان های کلاس C دانست. با وجود فاصله محور کمتر از تارا نسبت به خودرویی چون دنا پلاس، شاهد هستیم که فضای پا و سر سرنشیان در این محصول جدید بهتر از سدان های قبلی ایران خودرو است.

همچنین به خاطر الگوبردای کامل صندلی های تارا (در بحث طراحی و مهندسی) از صندلی های پژو ۳۰۱، می بینیم که ارگونومی خوبی در قسمت زیرین و پشتی صندلی های جلو و عقب این خودرو وجود دارد. فضای صندوق عقب تارا هم به نسبت بسیاری از سدان های کلاس C بزرگتر است و می توان بیش از ۶۰۰ لیتر بار را در عقب این خودرو جای داد.

همچنین به لطف صندلی های تاشو ردیف عقب تارا، امکان افزایش فضای بار هم وجود دارد.

با وجود نصب صندلی های به نسبت آسان در تارا و فضای مناسب برای سرنشیان، نبود زیر آرنجی جلو و عقب نیز در نسخه دنده ای این سدان ایران خودرویی کاملاً احساس می شود. در صورتی که زیرآرنجی میانی در تارا دنده ای نصب می شود، می توان امتیاز این سدان را در بحث راحتی سرنشیان و راننده افزایش

همچنین با وجود اینکه تنظیمات سیستم صوتی، دکمه های کروز کنترل و دکمه های سیستم تهویه در دسترس راننده است، ولی می بینیم که به خاطر سبک طراحی اقتصادی کابین پژو ۳۰۱، سیتروئن C3-XR و تارا محل قرارگیری دکمه های شیشه بالابر، فلاشر، قفل مرکزی و تنظیمات آینه های جانبی آنچنان ایده آل و مناسب نیست. توقع می رود که در تارا به عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو، حداقل دکمه های شیشه بالابر بر روی درها نصب شود و دسترسی راحتتری به این دکمه های کاربردی در تارا دنده ای و اتوماتیک وجود داشته باشد.

خرید اقساطی خودرو

فروش اقساطی خودرو

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن ELX

۵ بازديد

خرید خودرو اقساطی |بررسی خودرو سمند سورن  ELX : سورن به نوعی نسل سوم از خانواده سمند محسوب می‌شود که بعد از مدل اولیه و LX روی خط تولید قرار گرفت. عرضه این محصول از سال 1386 به عنوان نسخه‌ای مجهزتر و بهتر از سمند LX آغاز شد و چند سال بعد با پیشرانه EF7 و امکانات بیشتر تحت نام ELX ادامه یافت.

 

خرید خودرو اقساطی و نگاهی به  خودرو سمند سورن

فیس لیفت اجرا شده روی سورن آنقدر شدید نیست که نتوان آن را با سمند ساده متمایز دانست؛ با این وجود تغییرات صورت‌گرفته روی جلوپنجره، چراغها و سپرها و بعضی جزئیات دیگر، ظاهر اتومبیل را ارتقاء بخشیده‌اند. کابین سورن ELX نیز با الهام‌گیری از محصول وارداتی ایران‌خودرو یعنی پژو 407 طراحی شده که ظاهری زیبا و دلنشین و تا حدودی ارگونومیک دارد.

ویژگی‌های مثبت همیشگی سمند نظیر فضای جادار کابین و صندوق، صندلی‌های راحت و کیفیت سواری قابل‌قبول در این محصول هم روئیت می‌شوند تا سورن همچون دیگر اعضاء خانواده‌اش برای استفاده‌های خانوادگی گزینه مناسبی باشد. بخصوص که پیشرانه تنفس طبیعی EF7 هم قدرت کافی را ارائه خواهد کرد و گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو اجازه نمیدهد بابت کمبود قطعات یدکی دچار استرس و نگرانی شوید.

البته در این بین مشکلاتی مانند کیفیت ساخت پایین، قدیمی بودن پلتفرم و ایمنی نامشخص هم وجود دارند که ممکن است شما را از خرید این محصول منصرف کنند. هرچند متاسفانه در این رده قیمتی خودرو کامل و ایده‌آلی نداریم و در نتیجه مجبوریم با این مشکلات کنار بیائیم و به همین ارتقاء اندک ظاهری و چند آپشن اضافه مانند تهویه اتومات، دلخوش کنیم.

 

 

خرید اقساطی خودرو و بررسی مشخصات سمند سورن ELX

در اوایل سورن با دو نوع پیشرانه XU7 و EF7 به بازار عرضه میشد که اولی همان موتور 8 سوپاپ 1.8 لیتری قدیمی پژو 405 را در سینه داشت و دومی از ساختار جدیدتر 16 سوپاپ با حجم 1.65 لیتر (که به موتور ملی شهرت یافته بود) استفاده می‌کرد.

ولی در حال حاضر سورن ELX تنها با پیشرانه EF7 (نسخه تنفس طبیعی) به بازار عرضه می‌شود. این موتور قادر است در بهترین حالت 115 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 159 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 3500 الی 4500) را تولید و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی کند.

 

 

خرید اقساطی خودرو و نگاهی به امکانات و تجهیزات سمند سورن ELX

سورن از نظر سطح امکانات جانبی شرایط کاملاً متوسطی دارد و با ارائه گزینه‌هایی مانند : کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی، تهویه خودکار بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، تنظیم ارتفاع نوع چراغ‌های جلو از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، ایموبلایزر، سنسورهای دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و مواردی از این دست، به زحمت میتواند مشتریان علاقه‌مند به آپشن را راضی نگاه دارد.

به ویژه که امکانات ساده‌ای مانند ترمزهای دیسکی عقب و رینگ‌های آلومینیومی در این محصول به شکل سفارشی درآمده‌اند و دیگر بصورت استاندارد روی خودرو نصب نمی‌شوند. با این حال به علت کمبود رقیب قدر در این سطح از بازار می‌شود تا حدودی با این کمبودها کنار آمد چراکه اکثر ماشین‌های این رده قیمتی همین تهویه اتومات و پشتی صندلی برقی را هم ندارند.

خرید خودرو اقساطی

فروش اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

خرید اقساطی خودرو | بررسی خودرو کوییک آر

۴ بازديد

خرید اقساطی خودرو | بررسی خودرو کوییک آر : احتمالا تا به حال در خیابان چشمتان به خودرو هاچبک دو رنگی افتاده و با نگاهتان آن را دنبال کرده‌اید. کوییک آر یکی از انواع مختلف هاچبک جوانپسند گروه خودروسازی سایپا است که یک سال پس از تولید و عرضه کوییک معمولی، روانه بازار خودرو شد.البته شاید فکر کنید که خودرویی با این شکل و شمایل و رنگ‌آمیزی چیزی بیشتر از کوییک معمولی به راننده ارائه می‌دهد ولی تنها امتیاز و برتری کوییک آر همین دو رنگ بودن است در غیر اینصورت همان کوییکی است که بود. هر چند کوییک آر به پای خودروهای باکیفیت خارجی نمی‌رسد ولی با توجه به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بازار ایران، با رنگ‌آمیزی جالب و متفاوتش رانندگان جوان و بانوان را ترغیب به خرید خودرو کرده است.

خرید اقساطی خودرو و نگاهی به مشخصات فنی کوییک آر، همان کوییک معمولی

کوییک آر یکی دیگر از خودروهای انحصاری سایپا است و مانند خودرو تیبا و ساینا روی پلتفرم X200 ساخته شده و به همین علت مشخصات فنی کاملا مشابهی با آنها دارد. این خودرو ۳۹۸۹ میلیمتر طول، ۱۶۸۸ میلیمتر عرض و ۱۵۲۴ میلیمتر ارتفاع دارد و با این ابعاد و اندازه‌ها در کلاس خودروهای هاچبک کوچک جای می‌گیرد.

فاصله بین دو محور کوییک آر ۲۴۱۲ میلیمتر است و ۱۰۶۵ کیلوگرم وزن دارد. هاچبک دو رنگ سایپا به جز رنگ‌آمیزی بدنه، از نظر مشخصات فنی هیچ فرقی با کوییک معمولی ندارد و اندازه‌ها و وزن و پیشرانه و گیربکس و آپشن‌های این دو خودرو یکسان است.

کوییک آر از همان پیشرانه ۴ سیلندر M15 بنزینی استفاده می‌کند که در زیر کاپوت تیبا و خودرو ساینا قرار دارد. این موتور می‌تواند ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده ۵ سرعتی دستی قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کوییک آر با استفاده از جعبه دنده دستی و پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتش هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. باک این هاچبک کوچک ظرفیت ۴۱ لیتر بنزین را دارد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

مانند بیشتر خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی، ترمز جلو از نوع دیسکی و ترمز عقب از نوع کاسه‌ای است. برای سیستم تعلیق جلو از مک فرسون و برای سیستم تعلیق عقب از میله پیچی استفاده شده است. گنجایش صندوق عقب هاچبک کوچک سایپا به ۲۲۵ لیتر می‌رسد. کوییک آر از رینگ‌های ۱۴ اینچی استفاده می‌کند.

خرید اقساطی خودرو و بررسی طراحی ظاهری کوییک آر، هاچبک جوانپسند

جلوپنجره و سپر جلو کاملا جدید است. چراغ‌های کوییک آر از ساینا گرفته شده، با این تفاوت که دارای یک هاله سیاه رنگ است تا با دیگر اجزای بدنه هماهنگ باشد و چهره‌ای اسپرت پیدا کند. پوشش پلاستیکی روی گلگیرها قرار گرفته و ریل سقفی و دفیوزر سپر جلو و سپر عقب نیز روی کوییک آر نصب شده است.

سایپا این تغییرات را انجام داده تا کوییک آر را شبیه به یک خودرو هاچبک کراس مانند ساندرو استپ وی کند. البته ارتفاع کوییک و ساینا یکی است. نمای عقب کوییک آر شبیه به بی ام و ایکس۱ است.

پس از برجام، سایپا اقدام به تولید ستروئن سی۳ کرد که با تشدید تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی و به علت کمبود قطعات، این خودرو از خط تولید خارج شد. هاچبک سیتروئن رنگ‌آمیزی دو رنگ داشت و سایپا این نوع رنگ‌آمیزی را روی کوییک آر اجرا کرد. با این حال همچنان تفاوت بسیاری بین سیتروئن سی۳ و کوییک آر وجود دارد.

رنگ سقف، سپر و آینه‌ها با رنگ اصلی بدنه تفاوت دارد. کوییک آر در رنگ‌های سفید مشکی، سفید قرمز، مشکی نقره‌ای و مشکی قرمز عرضه می‌شود. از دیگر تغییرات کوییک آر می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ اشاره کرد.

خرید اقساطی خودرو و نگاهی به کابین کوییک آر، تزئینات دو رنگ

همان طور که ابعاد و ظاهر و مشخصات فنی کوییک آر با کوییک معمولی یکی است، پس نباید انتظار داشت تا کابین این هاچبک کوچک هم متفاوت باشد.

هر چند تغییراتی در فرمان، تودری‌ها و کنسول میانی باعث شده تا کابین کوییک آر و همین طور کوییک معمولی کمی بهتر از تیبا و ساینا باشد. با این حال، همچنان ساده و تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد. تنها مزیت کوییک آر، قطعات دو رنگ داخل کابین است. قاب دور ورودی تهویه، قاب دور سیستم پخش، بخشی از رودری‌ها رنگ متفاوتی دارد.

خرید اقساطی خودرو و بررسی آپشن‌های کوییک آر، هاچبکی با آپشن‌های معمولی

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور عقب، سیستم ضد سرقت خودرو، چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، بالابر برقی شیشه عقب، آینه بغل برقی، USB، برف پاکن کن عقب، گرمکن شیشه عقب، باز شدن خودکار درها پس از تصادف، صندلی تاشو عقب، باز کردن صندوق عقب با ریموت از آپشن‌ها و امکانات کوییک آر است.

خرید خودرو اقساطی

فروش اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم

۳ بازديد

خرید خودرو اقساطی

 

این مقاله که با نام خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم توسط وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری گردیده شده است، در ادامه مطلب قبلی می باشد، و قصد داریم که در این مطلب نیز برخی دیگر از ویژگی های خودروی ایمن را مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم امنیت یک خودرو از هر چیزی دیگری با اهمیت تر است، و هر فردی در خرید یا خرید خودرو اقساطی باید به ایمنی یک خودرو توجه ویژه ای داشته باشد، ادامه مطلب را دنبال کنید تا بیشتر با مواردی که در امنیت خودرو دخیل هستند آشنا شویم.

  • داشتن ترمز ای بی اس 

یکی از مواردی که باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کرد که در امنیت و حفظ جان سرنشینان موثر است، داشتن ترمز ای بی اس می باشد، میتوان گفت که در ابتدا این ترمزها در سال 1970 در بازارها شناخته و معرفی شدند، این ترمز قسمت اساسی و مهم در خودرو است که برخی دیگر از سیستمها مانند: کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی و بسیاری دیگر از سیستمها در این قسمت ساخته و طراحی شده اند، که نقش به سزایی در افزایش امنیت خودروها دارند، در واقع این سیستم ترمز ای بی اس، سیستمی می باشد که در خودروها این امکان و مزایا را ایجاد میکند که، در مواقع خطر که راننده ترمز میگیرد، بدون قفل شدن چرخها، خودرو متوقف شود. این ترمزهای ای بی اس که ضد قفل میباشند به صورتی طراحی و ساخته شده اند که، در زمان ترمز کردن از قفل شدن چرخهای خودرو جلوگیری می‌کند. در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم میخواهیم دلیل مهم بودن و اهمیت سیستمهای ترمز را بیان کنیم، دلیل این اهمیت این است که ترمزهای ضد قفل و ای بی اس بیشتر در جاده‌های لغزنده، خیابانهای باران زده و خیس و ترمز گرفتنهای ناگهانی و شدید قابل احساس است و احتمال بروز تصادفات شدید و خطرناک را تا حد زیادی کاهش میدهد.این سیستم باعث شده است که رانندگان در زمان ترمز گرفتن بتوانند خودروی خود را کنترل کنند، و باعث بالا بردن ایمنی خودرو شده است. خرید خودرو اقساطی

 

  • کنترل پایداری الکترونیکی‌ (ESC)

طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، یکی دیگر از مواردی که باعث بالا رفتن امنیت یک خودرو میشود کنترل پایداری الکترونیکی است، که انجام آن مربوط به سیستم و فناوری ABS است، از مزایا و ویژگی های این سیستمها این است که به شکلی طراحی و ساخته شده اند که به راننده این امکان را میدهند که در شرایط گوناگون، کنترل خودروی خود را حفظ کنند. فرآیند و عملکرد اصلی ESC مقایسه ورودی‌های راننده با رفتار واقعی وسیله نقلیه است. اگر یکی از این سیستمها تشخیص دهد که خودرو به درستی پاسخ نمی‌دهد و عمل نمیکند می‌تواند وارد شود و اقدامات اصلاحی مهم را انجام دهد. طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، سیستم ESC یک سیستم امنیتی در خودرو است که زمانی که خودرو در حال انحراف است را تشخیص میدهد و از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند. سیستم ESC از سنسورهای مختلفی تشکیل شده است، که برخی از آنها را نام خواهیم برد: سنسور محاسبه سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و... این سیستم اینگونه عمل می کند که مسیر مورد انتظار راننده را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه می کند. برخی از سیستم‌های ECS همچنین می‌توانند نیروی فرمان اضافی را اعمال کرده و حتی خروجی موتور را تنظیم کنند. خرید خودرو اقساطی

  • کروز کنترل تطبیقی

یکی دیگر از مواردی که در امنیت خودروها موثر است و باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کنیم، سیستم کروز کنترل تطبیقی است که یکی از مدرن‌ ترین و پیشرفته‌ ترین فناوری‌هایی است که در خودرو‌های که امروزه ساخته شده اند یافت می‌شود. در واقع سیستم کروز کنترل تطبیقی همان سیستم کروز کنترل معمولی میباشد که طراحان خودرو آنرا با بعضی از سنسورهای دیگر ترکیب کرده اند. بیشتر این سیستمها از سنسورهای راداری یا لیزری استفاده می‌کنند که هر دو قادر به تعیین موقعیت نسبی و سرعت سایر وسایل نقلیه هستند.

اگر به دنبال خرید هرگونه اتومبیل و یا خرید خودرو اقساطی هستید، میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما استفاده لازم را ببرید.

خرید اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

فروش اقساطی خودرو

خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش اول

۴ بازديد

خرید خودرو اقساطی

 

این مقاله که با نام خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو توسط وب سایت مجموعه بزرگ و موفق اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری شده است، به بررسی ویژگی های ایمنی یک خودرو میپردازد، یکی از مهمترین ویژگی های یک خودرو که باید به آن توجه نمود امنیت خودرو است، زیرا برای هر کسی حفظ جان خود و عزیزانش از هر چیز دیگری مهمتر است، با توجه به امنیت یک خودرو باید بگوییم که تمامی خودروهای که تولید میشوند آن امنیت استاندارد را ندارند، پس زمانی که به دنبال خرید خودرو و خرید خودرو اقساطی هستید خودروی را انتخاب و خریداری نمایید که امنیت بالای داشته باشد تا حافظ جان شما باشد. در ادامه مطلب برخی از این ویژگی های مهم را بررسی خواهیم کرد.

بررسی و معرفی ویژگی های خودروی ایمن در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو

  • یکی از ویژگی های مهم در امنیت خودرو که باید حتما حتما به آن توجه شود، ترمز اتوماتیک خودرو است، این ویژگی مهم به صورتی طراحی و انجام شده است که امکان تصادفات در جاده ها را کم می نماید و یا اینکه با استفاده از این ترمز، میزان سرعت خودرو در هنگام تصادف کاهش می یابد، طراحی و ساخت ترمز اتوماتیک به این صورت است که، خودروها و اشیایی را که در جلوی خودرو هستند را اسکن میکند، و اگر احساس خطر کند به صورت خودکار ترمز می کند، در خرید خودرو و خرید خودرو اقساطی به این سیستم حتما توجه ای ویژه ای داشته باشید
  • مورد دیگری که در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو باید به آن اشاره کرد ویژگی پارکینگ خودکار است، که این مورد مخصوصا برای افراد تازه کار خیلی بیشتر به کار می آید، سیستم پارکینگ خودکار به این صورت است که، چندین سنسور برای این کار تعبیه شده است، بعضی از این سیستمها به شکل پارک به صورت موازی عمل میکند، این سیستم برای بسیاری از افرادی که در پارک دوبل مشکل دارند کمک زیادی می نماید
  • یکی از مواردی که باعث حفظ جان افراد در هنگام تصادف می شود، کیسه هوا است، این مورد از مواردی است که در امنیت خودرو تاثیر ندارد اما باعث محافظت از سرنشینان خودرو میشود، در ادامه مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو باید بگوییم که برای اولین بار کیسه هوا در سال 1985 به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد در بعضی از مدلهای مشخص خودروها است، طبق گزارش ارسال شده و داده، در سالهای اخیر کیسه های هوای تعبیه شده در خودروها از جان بسیاری از افراد در تصادفات محافظت کرده است، و باعث ایجاد امنیت بیشتر در خودروها میشود، اما باید در ادامه مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو باید به این موضوع اشاره کنیم که با وجود تمام مزایای که این سیستم دارد برای کودکان میتواند خطرات زیادی ایجاد کند زیرا بدن کودکان در مقابل این فشار زیاد نمی تواند مقاومت کند.اما افراد بالای 15 سال را میتواند به راحتی از آنها محافظت نماید، و یکی از مزایای برخی از اتومبیلها این است که برخی از خودروها یک دکمه ای برای خاموش کردن این سیستم دارند

ادامه مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو را در مقاله ای بعدی برای شما عزیزان ارائه میدهیم، شما عزیزان برای خرید خودرو و خرید خودرو اقساطی به مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی مراجعه فرمایید و یا در صورت داشتن هر گونه سوالی میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

فروش اقساطی خودرو