خرید نقد و اقساط خودرو | نگاهی به ظاهر و طراحی خودرو تارا

۴ بازديد

خرید نقد و اقساط خودرو | نگاهی به ظاهر و طراحی خودرو تارا : همان طور که می دانید، گروه صنعتی ایران خودرو امتیاز پلتفرم PF1 گروه PSA را در دوران برجام به دست آورد و سپس بر روی این پلتفرم جهانی، سازه های معروف به IKP1 را برای خود توسعه داد. تارا نیز نخستین محصول از این خانواده پلتفرم بوده که در خیلی از اجزا مشابه به پژو ۳۰۱ فاز دوم (فیس لیفت) است. به گفته مهندسان ایران خودرو، تارا در قسمت طراحی جلو از خطوط صورت یوز ایرانی الهام گرفته و در قسمت عقب نیز، نماد بناهایی چون تئاتر شهر تهران، برج میلاد و… در کاسه چراغ های آن رعایت شده است.


خرید نقد و اقساط خودرو و بررسی ظاهر خودرو تارا

با ارائه این توضیحات از سوی مهندسان ایران خودرو، همچنان حسی دوگانه در جامعه نسبت به طراحی بیرونی تارا وجود دارد. برخی ظاهر این سدان را جذابتر از خودرویی مانند پژو ۳۰۱ می دانند و بعضی دیگر، سادگی این محصول جدید در بحث طراحی را مورد انتقاد قرار می دهند. البته که ایران خودرو قصد دارد تا در ماه های آتی نسخه اتوماتیک تارا را با جلو پنجره، رینگ و تریم داخلی جدید به بازار عرضه کند و احتمالاً همین تغییرات نه چندان پیچیده می توان جمع موافقان با تارا افزایش دهد.

برای خرید نقد و اقساط خودرو، به نمایشگاه اتومبیل شکرالهی مراجعه نمایید و یا از طریق وبسایت با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

در بحث طراحی کابین هم تارا تفاوت خاصی با پژو ۳۰۱ ندارد و تنها در قسمت غربیلک فرمان متفاوت نسبت به نسخه فرانسوی است.

همچنین الگوی رودری های تارا مشابه به نسخه دوم ۳۰۱ بوده و سبکی جدیدتر دارد. با این حال تارا به عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو این توقع را ایجاد کرده است که نسبت به خودروهای هم رده بالاتر باشد. همین توقع که به جا به نظر می رسد، تا حدی با سبک طراحی داخلی تارا در تناقض است.

زیرا خیلی ها بر این باور هستند که باید طراحان و مهندسان ایران خودرو، سبکی به روزتر را برای کابین این سدان کلاس C انتخاب می کردند و تمام الگوهای اقتصادی کابین پژو ۳۰۱ را مانند یک پارچه بودن محل قرارگیری تنظیم شیشه بالابرها (که در بخش کنسول میانی دیده می شود) در تارا پیاده سازی نمی کردند

خرید نقد و اقساط خودرو و بررسی فضای کابین تارا و راحتی سرشینان

کابین تارا را می توان جز کاربردی ترین و جادارترین کابین های سدان های کلاس C دانست. با وجود فاصله محور کمتر از تارا نسبت به خودرویی چون دنا پلاس، شاهد هستیم که فضای پا و سر سرنشیان در این محصول جدید بهتر از سدان های قبلی ایران خودرو است.

همچنین به خاطر الگوبردای کامل صندلی های تارا (در بحث طراحی و مهندسی) از صندلی های پژو ۳۰۱، می بینیم که ارگونومی خوبی در قسمت زیرین و پشتی صندلی های جلو و عقب این خودرو وجود دارد. فضای صندوق عقب تارا هم به نسبت بسیاری از سدان های کلاس C بزرگتر است و می توان بیش از ۶۰۰ لیتر بار را در عقب این خودرو جای داد.

همچنین به لطف صندلی های تاشو ردیف عقب تارا، امکان افزایش فضای بار هم وجود دارد.

با وجود نصب صندلی های به نسبت آسان در تارا و فضای مناسب برای سرنشیان، نبود زیر آرنجی جلو و عقب نیز در نسخه دنده ای این سدان ایران خودرویی کاملاً احساس می شود. در صورتی که زیرآرنجی میانی در تارا دنده ای نصب می شود، می توان امتیاز این سدان را در بحث راحتی سرنشیان و راننده افزایش

همچنین با وجود اینکه تنظیمات سیستم صوتی، دکمه های کروز کنترل و دکمه های سیستم تهویه در دسترس راننده است، ولی می بینیم که به خاطر سبک طراحی اقتصادی کابین پژو ۳۰۱، سیتروئن C3-XR و تارا محل قرارگیری دکمه های شیشه بالابر، فلاشر، قفل مرکزی و تنظیمات آینه های جانبی آنچنان ایده آل و مناسب نیست. توقع می رود که در تارا به عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو، حداقل دکمه های شیشه بالابر بر روی درها نصب شود و دسترسی راحتتری به این دکمه های کاربردی در تارا دنده ای و اتوماتیک وجود داشته باشد.

خرید اقساطی خودرو

فروش اقساطی خودرو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.