دلایل روشن نشدن خودرو زمان استارت زدن

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

دلایل روشن نشدن خودرو زمان استارت زدن

۴ بازديد

اگر وسیله نقلیه شما روشن نمی‌شود، معمولاً به دلیل از بین رفتن یا خاموش شدن باتری، شل شدن یا خوردگی کابل‌های اتصال، دینام بد یا مشکل در استارت ایجاد می‌شود. در نمایشگاه خودرو صمد شکرالهی، بزرگ ترین مرکز خرید خودرو اقساطی در کشور، پیش از قیمت گذاری خودرو تمامی بررسی های لازم از سلامت خودرو به عمل می آید و تمامی اشکالات آن به خریدار خودروی کارکرده اعلام می شود.

علائم از کار افتادن باتری خودرو

اگر میل لنگ موتور کند است، مانند روشن شدن خودرو در صبح‌های سرد سخت‌تر است، به‌طور متناقض روشن می‌شود، یا وقتی می‌خواهید استارت بزنید صدا و چراغ‌های داخلی وجود ندارد، مشکوک به خرابی باتری، شل شدن یا خوردگی اتصال یا برق گرفتگی است. . باتری کم که دارای خوردگی قابل مشاهده روی پایانه ها است احتمالاً آسیب دیده است. اگر راه اندازی سریع کار کرد، پس می دانید که مشکل باتری دارید. اما شما همچنین باید بفهمید که آیا به سادگی در پایان عمر خود است یا مشکلات اساسی وجود دارد. خرابی یا کم بودن باتری می تواند ناشی از خرابی دینام باشد. همچنین می تواند ناشی از کشش اضافی از چراغ های کمکی، فیوزها، سیستم های صوتی، آلارم ها و غیره باشد.

بررسی باتری در باتری‌های سلول مرطوب استاندارد باید شامل بازرسی سطح مایع، پست‌ها (ترمینال‌های با علامت + و -) از نظر خوردگی، و کابل‌ها برای اتصال محکم و بدون خوردگی باشد. آزمایش باتری الکترونیکی باید انجام شود که اطلاعات بیشتری نسبت به آزمایش بار استاندارد می دهد. ولتاژ و آمپرهای میل لنگ سرد (CCA) را اندازه گیری می کند.

علائم از کار افتادن دینام خودرو

برخی از مواردی که باید به دنبال آن باشید، عدم استارت و مشکل در راه اندازی، کم نور شدن چراغ ها و مشکلات خروجی سیستم استریو است. اگر ماشین شما روشن می شود اما در هنگام حرکت متوقف می شود، احتمالاً باتری شما به دلیل دینام معیوب شارژ نمی شود. صدای جیغی که از موتور می آید و هنگامی که تخلیه هایی مانند بخاری یا سیستم صوتی روشن است بلندتر می شود ممکن است یاتاقان دینام شما باشد. نکته دیگر این است که رادیو AM را روی صفحه کلید بدون موسیقی به یک عدد پایین تبدیل کنید و سپس موتور را به چرخش درآورید. اگر صدای ناله ای می شنوید یا هنگام برخورد با گاز صدا مبهم می شود، دینام شما احتمالاً از کار افتاده است. اگر خودرو نمی‌لنگد یا روشن نمی‌شود اما چراغ‌های جلو همچنان کار می‌کنند، به مشکلات استارت یا سایر قسمت‌های موتور نگاه کنید. اگر چراغ نشانگر چک موتور یا باتری روی وسیله نقلیه شما روشن است، می تواند نشان دهنده مشکل در سیستم شارژ خودرو باشد، یا اگر وسیله نقلیه شما شروع به کار کند و بلافاصله کار را متوقف کند، می تواند نشان دهنده این باشد که دینام روشن است. عملکرد نادرست مهم است که این را به یک متخصص برای تشخیص مناسب بیاورید.

مکانیک باید ولتاژ و جریان خروجی دینام را بررسی کند و به دنبال نشانه هایی از دیودهای بد باشد، قطعاتی که جریان الکتریکی را از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) تبدیل می کنند. اگر زمان تعویض آن فرا رسیده است و وسیله نقلیه شما با لوازم جانبی پس از مصرف انرژی مانند سیستم صوتی سفارشی شده است، بپرسید که آیا به دینام با ظرفیت بالاتر نیاز دارید یا خیر. اگر دینام به خوبی کار کند، جستجوی مشکل به قسمت های دیگر سیستم راه اندازی و شارژ منتقل می شود.

وظایف باتری و دینام خودرو

یک باتری خودکار یک بار الکتریکی بزرگ را تامین می کند که از طریق سیستم استارت حرکت می کند و چند دنده را برای روشن کردن ماشین می چرخاند. هنگامی که ماشین کار می کند، دینام جریان را برای شارژ مجدد باتری در حین رانندگی ارسال می کند. هنگامی که در حال حرکت هستید، برق مورد نیاز وسایل الکترونیکی خودروی شما را تامین می‌کند و مطمئن می‌شود که مقدار مناسب شارژ به باتری برمی‌گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.