نمایشگاه اتومبیل در کرج | تجربه رانندگی با خودرو کاپرا

۶ بازديد

نمایشگاه اتومبیل در کرج | تجربه رانندگی با خودرو کاپرا: بازار پیکاپ‌های دو کابین (یا به قول خودمان وانت‌های دو کابین) در کشورمان بر عکس بازارهایی همچون آمریکای شمالی از رونق مناسبی برخوردار نیست و اگر نگاهی به لیست این خودروها بیاندازید شاید در بین آن‌ها فقط تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ (که البته مدل موجود در کشورمان نیز کمی قدیمی است) خودروهای شناخته شده این لیست به حساب بیایند و بقیه آن‌ها نیز خودروهای ناشناخته شده‌ی چینی هستند.

 

نمایشگاه اتومبیل در کرجو نگاهی به خودرو کاپرا و تجربه رانندگی با آن

ما امروزبرای شما یکی از همین چینی‌ها را انتخاب کرده‌ایم که اتفاقا پرفروش‌ترین پیکاپ چینی نیز در بازار کشومان به حساب می‌آید و از نظر قیمت رقیب خودروی مطرح نیسان پیکاپ محسوب می‌شود. با این مقدمه به بررسی وانت کاپرا دو کابین می‌رویم.
این خودرو ساخت شرکت zx auto چین است و توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ می‌شود و قیمتی در حدود 64 میلیون تومان نیز دارد.

طراحی ظاهری کاپرا قابل قبول است البته در این بین کیفیت چراغ‌های جلو کمی توی ذوق می‌زند اما طراحی دستگیره‌ی درب‌ها با طرح کروم و هماهنگی آن‌ها با آینه‌ی کناری در کنار رکاب‌های زیر درب‌ها و انتخاب رینگ و لاستیک‌های مناسب (بر عکس رینگ و لاستیک نیسان پیکاپ) طراحی جانبی زیبا و قابل قبول به وجود آورده‌اند.

قسمت عقب نیز با وجود چراغ‌های مستطیل شکل عمودی، که در طراحی اینگونه خودروها بسیار زیاد به کار می روند، در کنار طراحی قابل قبول سپر عقب و درب عقب، طراحی زیبایی به وجود آورده‌اند. در مجموع به طراحی ظاهری کاپرا باید نمره قبولی را داد و حتی باید گفت که در طراحی ظاهری از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.
درب‌های خودرو را باز کرده و به سختی وارد کابین می‌شویم. نخستین نکته‌ای که در زمان سوار شدن خودرو جلب توجه می‌کند نبود دستگیره در ستون‌های A است که در اتومبیل‌هایی با چنین ارتفاعی از سطح زمین کاملا لازم به نظر می‌رسد.

همچنین متوجه شدیم که رکاب‌های زیر درب‌ها هر چقدر به ظاهر اتومبیل کمک کرده ولی چندان کاربردی نیستند و در زمان ورود و خروج نمی‌توان زیاد روی آن‌ها حساب باز کرد و همین عوامل سبب می‌شوند ورود و خروج در این اتومبیل کمی سخت باشد.

طراحی داخلی کاپرا قابل قبول است و از نظر زیبایی از نیسان پیکاپ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. کیفیت داشبورد این خودرو چندان مناسب نیست و در این بین فقط کیفیت رودری‌ها کمی جلب توجه می‌کنند. طراحی غربالک فرمان آن نیز ما را به یاد مزدا 3 نسل قبل می‌اندازد هر چند که از لحاظ کیفیت اصلا به آن شباهتی ندارد!

از نظر ارگونومی نیز این اتومبیل در سطح متوسط قرار می‌گیرد و در این بین جایگذاری اهرم آینه‌های برقی در کنار فرمان کمی عجیب به نظر می‌رسد! صندلی‌ها نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار هستند و فضای سرنشینان جلو بسیار خوب است و فضای سرنشینان عقب نیز بر عکس نیسان پیکاپ قابل قبول است.

کاپرا تجهیزات رفاهی و ایمنی متوسطی دارد و اگر بخواهیم به بعضی از آن‌ها اشاره کنیم می‌توان به آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی در چهار درب با قفل شیشه‌های عقب در اختیار راننده، سیستم صوتی مناسب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، فرمان هیدرولیک، سیستم قفل مرکزی درب‌ها همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو کیسه هوا، قابلیت انتخاب 2WD 4WD 4L و سیستم ضد قفل ABS به همراه تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز EBA اشاره کرد.

خرید اقساطی خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.