آرشیو اردیبهشت ماه 1401

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

خرید خودرو | محکمترین خودروی ایرانی

۴ بازديد

خرید خودرو یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی است، اینکه هر کسی چه خودروی میخرد و آن خودرو باید چه ویژگی داشته باشد بسیار با اهمیت است، نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی با داشتن سالها سابقه و تجربه ای خرید و فروش خودرو در ایران این مطلب را برای شما عزیزان گردآوری نموده است تا با مطالعه ای این مطلب بتوانید مقاومترین و ایمنترین خودروهای ایرانی را بشناسید. ایمن بودن یک خودرو برای خریداران مخصوصا کسانی که تازه کار هستند بسیار مهم و مورد توجه است.بنابراین ایمنی خودرو و همچنین میزان قدرت خودرو در صدر گزینه های انتخاب خودرو قرار دارد، البته در تمامی جهان این موارد در صنایع خودرو سازی رعایت میشود اما متاسفانه در ایران شرکتهای خودرو سازی به این عوامل توجه زیادی ندارند، در این مطلب قصد داریم در مورد استحکام و مقاومت بدنه ای چند خودروی ایرانی صحبت کنیم، در ایران دو شرکت خودرو سازی شناخته شده و بزرگ هستند و محصولات متنوعی را تولید و در بازار عرضه میکنند، خرید خودرو در ایران از این دو شرکت انجام میشود و یا اینکه خودروهای خارجی را برای خرید انتخاب میکنند. برخی از محصولات این دو شرکت شامل پراید، ساینا، تیبا، 111، کوییک که از محصولات سایپا هستند و برخی از محصولات ایران خودرو شامل سمند، 206 و... است.افرادی که تازه کار هستند و در حال آموزش رانندگی میباشند باید خودروی را انتخاب و خریداری کنند که دارای بالاترین امنیت باشد. دلیل اهمیت امنیت این است که این افراد چون در حال آموزش هستند و به صورت کامل مسلط به رانندگی نیستند امکان تصادف وجود دارد بنابراین باید در خودروی رانندگی کنند که در قبل از به وجود آمدن حادثه بتوانند سرعت خود را کنترل کنند و اگر تصادف کردند ایمنی خودرو بالا باشد و از جان افراد محافظت شود تا مشکلی برای راننده پیش نیایید.

خودروی ملی سمند با ایمنی مناسب برای خرید خودرو

هنگامی که نام خودروی ملی به گوش هر کسی میرسد، یاد خودروی سمند میافتد، این خودرو برای خرید خودرو در بین اتومبیلهای ایرانی یک خودروی مناسب است، اما به دلیل محدودیتها و تحریمهای که بر علیه کشور ما ایران شده است شرکتهای خودروسازی نتوانسته اند که با بالاترین کیفیت خودروها را تولید کنند، در کنار کیفیت پایین متاسفانه قیمت خودروها بسیار بالا است. اگر بخواهیم خودروی سمند را با سایر خودروهای ایرانی مقایسه کنیم باید بگوییم که این خودرو نسبت به سایر خودروهای ساخت ایران از نظر کیفیت و امنیت حد نسبتا بالاتری دارد. همچنین این خودرو در هنگام تصادفات و ضربات سهمگین و سنگین آسیب کمتری میبیند و صدمه ای کمتری به سرنشینان وارد میشود، انجام میزان تست امنیت خودروی سمند توسط یک شرکت انگلیسی انجام شده است، و تقریبا با حد استاندارد بین المللی قابل قبول بوده است.

خرید اقساطی خودرو

سرعت باز شدن ایربگهای خودروی سمند تقریبا با سرعت مناسب و خوبی باز میشوند و عمل میکنند.یکی از مهمترین عوامل حفظ جان افراد در خودرو وجود ایربگ است، سرعت باز شدن ایربگ بسیار با اهمیت است زیرا اگر دیر باز شود نمیتواند تاثیری در آسیب نرسیدن به افراد داشته باشد، از مهمترین موارد امنیت بالا در خودروی سمند وجود رکابهای است که در این خودرو تعبیه شده است. وجود این رکابها باعث شده است که میزان آسیب پذیری آنرا کم میکند، پس نتیجه میگیرم خوروی سمند برای خرید خودرو بسیار مناسب است.

206 خودروی فرانسوی ایرانی

اگرچه خودروی 206 را نمیتوان به صورت کامل یک خودروی ملی و ایرانی دانست، اما با وجود اینکه این خودرو سالهای زیادی است که وارد بازار ایران شده و یکی از پرفروشترین خودروها برای خرید خوردو در ایران است. به دلیل تغییراتی که مهندسان خودروسازی ایرانی در آن ایجاد کرده اند میتوان این خودرو را یک خودروی دورگه ای ایرانی و فرانسوی شناخت.خودروی 206 یکی از خودروهای پرفروش و پرطرفدار در ایران است که مخصوصا جوانها آنرا بیشتر میپسندد و میخرند، این خودرو در بین خودروهای ساخت ایران یکی از امنترین خودروها به شمار میرود، اگرچه ظاهر و شکل این خودرو به صورت ظریف و زیبا است و هر کسی با دیدن آن گمان میکند که خودروی مقاومی نیست بلکه میتوان گفت که خودروی مناسب و مستحکمی میباشد، پژو 206 در تست تصادف که توسط موسسه EURONCAP انجام میشود، از 5 ستاره توانسته که 4 ستاره را دریافت کند.

گرفتن 4 ستاره میتواند تاثیر زیادی بر انتخاب و خرید خودرو داشته باشد، و این امتیاز از بالاترین امتیازها به شمار میرود. در زمان تصادفات سنگین اگرچه کاپوت و جلوبندی ماشین به صورت کامل جمع میشود اما به دلیل اینکه موتور به قسمت پایین حرکت میکند، فشار زیادی به سرنشینان و کابین وارد نمی‌شود. به‌ طور کلی مشتریان ایرانی نگاه مثبتی به پژو 206 دارند و این ماشین همیشه در خرید خودرو از ایران خودرو مورد استقبال خیلی خوبی قرار می‌گیرد.

خرید اقساطی خودرو

خرید خودرو | نقد و بررسی جک S3

۳ بازديد

خرید خودرو | نقد و بررسی جک S3 : خوب یا بد، درست یا غلط، این روزها دوره دوره مدگرایی است و زمانی چیزی مد بشود، اکثریت افراد بدون در نظر گرفتن کاربردهایش، آن‌را خریداری می‌کنند؛ می‌خواهد یک چکمه جلو باز باشد! یا نیم تنه یقه اسکی! یا حتی عینکی که از شیشه ساده (غیرطبی) ساخته شده! در چنین دورانی ظاهر «آن هم نه به معنی زیبایی بلکه به معنی به روز بودن» در اولویت قرار دارد و دیگر پارامترها از اهمیت کمتری برخوردارند.


خرید خودرو و نگاهی به طراحی دماغه جک S3

خرید اقساطی خودرو

نگاهی به جلو پنجره خودرو بیندازید؛ خودش به تنهایی فرم بسیار شکیل و خوبی دارد ولی انگار طراحش از سایز خودرویی که قرار بوده این جلوپنجره بر رویش نصب شود خبر نداشته و در نتیجه ابعادش را زیادی بزرگ و نامتناسب در نظر گرفته است! از آن طرف هم کاپوت جک S3 خیلی کوتاه است و ترکیب این بینی کوتاه با پیشانی بلند (شیشه جلو)، چهره‌ای غیر عادی به خودرو بخشیده. البته در این بین باید از چراغ‌های خوش‌استایل و چیدمان زیبای دیلایت‌های جک S3 به عنوان مواردی مثبت یاد کنیم که به خوبی حس به روز بودن را به بیینده منتقل می‌نمایند.

ولی با گذر از این قسمت و رسیدن به نیم رخ خودرو مشخص می‌شود که جک S3 مربی بدنسازی خوبی هم نداشته و بدون برنامه‌ریزی صحیح، فقط روی بالا تنه خود کار کرده است! نتیجه این اشتباه زدن‌ها در باشگاه، به عدم تناسب میان چرخ‌ها با بدنه منجر شده است.

در واقع رینگ‌های جک S3 برای گلگیرهای پف کرده و قد نسبتاً بلندش، زیادی کوچک هستند و توازن نیم‌رخ خودرو را تا حد زیادی به هم زده‌اند؛ همین عامل موجب شده است تا جک S3 از این زاویه خودرویی عجیب‌الخلقه به نظر آید.

خرید خودرو

 

خرید خودرو و نقد و بررسی طراحی داخلی جک S3

با گشودن در خودرو اوضاع کاملاً تغییر می‌کند و این بار با طرحی زیبا و در عین حال هماهنگ روبه‌رو می‌شویم. در واقع برخلاف طراحی ظاهری اینجا تمامی خطوط با ریتم مناسبی شکل گرفته‌اند و چیدمان قطعات هم چه از نظر زیبایی و چه استاندارهای ارگونومیکی در سطح مناسبی قرار دارند.

البته نه اینکه هیچ ایرادی به کابین جک S3 وارد نباشد اما به جرات می‌توان گفت که قطعات جذاب داخلی قسمت‌های نازیبا را به خوبی زیر سایه خود پنهان نموده‌اند و نتیجه این‌که با نشستن پشت فرمان، حس خوبی به شما دست خواهد داد.

به ویژه که موقعیت قرارگیری راننده مناسب است و فرمان خوش‌دست و پشت آمپرهای اسپرت جک S3 به اعتماد به نفس انسان می‌افزایند.

از نظر دید به اطراف هم اوضاع رو به راه است و طراحی هوشمندانه لچکی‌ها و آینه‌های بزرگ جانبی دایره دید مناسبی در اختیار قرار داده‌اند.

البته در مورد دید پشت سر محدودیت‌هایی وجود دارد که آن هم به کمک دوربین و سنسور دنده عقب به خوبی رفع شده است. شاید تنها مشکل کابین جک S3 به بحث تکراری کیفیت پایین متریال محدود شود که حتی این مورد هم در قیاس با رقبای همرده تا حدود زیادی قابل چشم‌پوشی است.

خرید اقساطی خودرو

 

 

خرید خودرو | بررسی خودرو دنا

۳ بازديد

خرید خودرو | بررسی خودرو دنا : دنا یک خودرو ملی دیگر از ایران خودرو است که تولید آن از سال 1393 در این شرکت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. دنا به نوعی نسل جدید سمند محسوب می‌شود و بعد از سمند EL، سمند LX و سورن، چهارمین نسل از محصولات خانواده سمند است.


خرید خودرو و نگاهی به خودرو دنا

طراحی متفاوت و جدید در داخل و خارج خودرو در کنار بهره‌مندی از امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، دنا را به گزینه‌ای مطلوب برای مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل کرده است. ایران خودرو تاکنون نمونه‌های گوناگونی را براساس دنا به تولید رسانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژر و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد.

خرید اقساطی خودرو

جالب است بدانید که این خودرو در اوکراین نیز عرضه می شود و به آن سمند دنا می گویند. دنا روی پلتفرم قدیمی پژو 405 طراحی شده و بعد از چندین سال از معرفی اولیه، روی خط تولید ایران خودرو رفت. موتورهای نصب شده روی دنا از خانواده EF7 هستند و در این صفحه مدل 1.7 لیتری تنفس طبیعی دنا مشخص شده است.

خرید خودرو

 

خرید خودرو و آشنایی با دنا

شرکت ایران خودرو پس  از کلی تبلیغات در رسانه‌های دیداری و شنیداری پیرامون تولید نخستین خودروی ملی به نام سمند در سال 1380 و عرضه حدودا ۱۳ ساله آن، نهایتا تصمیم گرفت تا یک فیس لیفت کلی از این خودرو به نام دنا را از سال ۹۳ در سبد محصولات خود جای دهد.

دنا از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی تفاوت بسیاری با سمند ef7 ندارد ولی ظاهر نسبتا جذاب‌تر این محصول سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

گرچه دنا معمولی دست‌مایه تولید مدل‌های پلاس نیز قرار گرفته ولی خودش با حواشی کمتر همچنان سعی در جذب مشتریان با توان مالی پایین‌تر دارد. این خودرو صرفا در قالب یک تیپ به دست مشتریان رسیده و متاسفانه در سال ۹۷ برخی تجهیزات آن نظیر رینگ‌های آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب و کروز کنترل از لیست آپشن‌های استاندارد این خودرو حذف شدند تا یکی از مهمترین مزایای دنا معمولی نسبت به رقبایی همچون پژو پارس و سمند سورن از دست برود.

 

 

خرید خودرو و بررسی داخل دنا

اگر دنا را با محصولات نسبتا مدرن چینی مقایسه کنید، احتمالا رضایت چندانی از طراحی داشبورد این خودرو نخواهید داشت. از طرف دیگر وقتی نگاهی به فضای قدیمی محصولاتی همچون تندر ۹۰ و پژو پارس بیندازید، نه‌تنها حضور در کابین دنا برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد بلکه تاحدودی مجبور به تحسین متصدیان دخیل در پروژه دنا نیز خواهید بود.

طراحی مناسب داشبورد به‌ خصوص کنسول میانی با حضور تریم طرح چوب و چینش ارگونومیک دکمه‌ها در این قسمت ، باعث به وجود آمدن نمایی تقریبا دلنشین و آرامش‌بخش شده است. طرح صفحه کیلومترشمار پشت فرمان هم در نوع خود اسپرت و هیجان برانگیز برآورد می‌شود.

طبق معمول از متریال خشک در ساخت کابین بهره برده شده و کیفیت آن چنگی به دل نمی‌زند. در مورد گنجایش فضای داخلی نیز باید گفت که چهار تا پنج سرنشین با قد متعارف می‌توانند از حضور در کابین دنا لذت ببرند. همچنین صندوق عقب ۵۰۰ لیتری این خودرو دغدغه چندانی برای خانواده‌ها هنگام مسافرت باقی نخواهد گذاشت.