انواع سقف متحرک خودرو ها

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

انواع سقف متحرک خودرو ها

۳ بازديد

افرادی که علاقه زیادی به خودروهای امروزی دارند می دانند که یکی از آپشن های دوست داشتنی در خودروها داشتن سانروف یا همان سقف متحرک می باشد. این آپشن به اندازه ای برای برخی از افراد مهم است که حتی این افراد به سراغ پیاده سازی این آپشن در خودروهای معمولی خود می روند و این بخش را در خودرو خود به وجود می آورند. به همین دلیل و با توجه به میزان علاقه زیادی که افراد به این نوع از سقف های خودروها دارند ما قصد داریم انواع سانروف را در این مطلب به شما علاقه مندان به خودرو معرفی کنیم.


 

سقف متحرک چیست؟

در ابتدا و پیش از معرفی انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی باید به شما بگوییم که سقف های سانروف یا متحرک همانطور که از نام آنها مشخص است به نوعی از طراحی های خودرو گفته می شود که در آن تمام و بخشی از سقف خودرو می تواند به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک باز و بسته شود. این آپشن بر روی بسیاری از خودروهای مدرن امروزی با توجه به میزان محبوبیت قرار دارد اما در بسیاری از خودروهای تولید داخل ما معمولا شاهد استفاده از این آپشن نمی باشیم. مگر در خودروهای داخلی که با قیمت بالاتری ارائه می شود.

نکته مهم در خصوص انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی این است که هر یک از این انواع ویژگی هایی دارند که موجب می شوند دسته های مختلفی از افراد به آنها علاقه مند باشند. همچنین این قابلیت به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را بر روی خودروهایی اجرا کنید که این قابلیت را در زمان تولید نداشته اند. البته برخلاف آنچه تصور می شود اضافه کردن این آپشن به خودروهایی نظیر پراید موجب افزایش قیمت نمی شود، هر چند شما هزینه های زیادی می کنید.

معرفی انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی

همکاران ما در نمایشگاه اتومبیل شکرالهی، با توجه به اطلاعات بالا و تجربه زیادی که در امر شناسایی خودروهای امروزی دارند، می توانند خریداران را در زمان خرید خودرو اقساطی، راهنمایی کنند. حالا که نسبت به این سقف های متحرک آشنایی بیشتری پیدا کرده اید باید به معرفی انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی بپردازیم. هر یک از این انواع می تواند بر روی خودروهای مختلفی پیاده سازی و اجرا شود. مهمترین انواع این سقف ها که معمولا میزان استفاده و کاربردی بسیار بیشتر از سایر سقف ها در خودروهای امروزی دارند و موفق شده اند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند و صنعت خودرو را متحول کنند عبارت هستند از:

سقف متحرک پاپ آپ

یکی از انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی سقف های پاپ آپ می باشد. این مدل از سقف ها معمولا در خودروهایی که لوکس هستند به کار گرفته می شوند. نوع باز و بسته شدن این سقف ها به این صورت است که در زمانی که می خواهید آنها را باز کنید به سمت بالا می روند و بعد از بدنه کاملا جدا می شوند و در قسمت عقب خودرو جمع می شوند. این مدل از انواع سقف ها به صورت برقی کار می کنند و در میان نسل جوان دارای طرفداران زیادی هستند.

سقف متحرک داخلی یا توکار

یکی دیگر از انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی سانروف های داخلی یا توکار هستند. در برخی از مواقع منابعی این سانروف ها را به نام سقف های کشویی هم معرفی کرده اند. دلیل آن هم این است که نوع باز و بسته شدن این سقف ها حالت کشویی دارد. به این صورت که قسمت متحرک به صورت کشویی در زیر سقف پنهان می شود. این نوع از سقف ها نیز دارای کاربردهای زیادی هستند و معمولا طرفداران مخصوص به خود را نیز دارند و مورد توجه بسیاری از خودروسازان قرار گرفته اند.

سقف متحرک اسپویلر

یکی دیگر از انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی می تواند سقف های متحرکی باشد که به اسپویلر معروف می باشد. این سقف ها دقیقا برعکس سانروف های داخلی و توکار هستند. یعنی باز شدن این سقف ها به صورت دستی معمولا صورت می گیرد و به این صورت است که با فشار از داخل این سانروف ها به سمت بالا می روند و باز می شوند. معمولا هم دارای زاویه مشخصی هستند و از یک زاویه مشخصی این سقف ها بیشتر باز نمی شوند. به همین دلیل هم به اندازه سایر انواع سقف های متحرک مورد توجه قرار ندارند. هرچند به دلیل حالت ساده تری که دارند برای خودروسازان می تواند انتخاب بهتری باشد.

سقف های متحرک جدا شونده

یکی دیگر از انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی که معمولا در خودروهای بسیار لوکس به کار میرود سقف های متحرک جدا شونده می باشد. همانطور که از نام این محصولات مشخص است، این سقف های متحرک به صورت کامل از بدنه خودرو جدا می شوند. استفاده از این سقف ها معمولا زیاد صورت نمی گیرد و در خودروهایی به کار می رود که به دلیل طراحی خاص خودرو امکان استفاده از سایر سقف های متحرک وجود ندارد و این تنها انتخاب شما می تواند باشد.

سقف متحرک چشم انداز

یکی از بروزترین و نوین ترین انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی سقف های پانارومیک هستند. این سقف ها که به آنها سقف های چشم انداز گفته می شود این روزها در میان انواع مشتریان و مصرف کنندگان خودروها با استقبال های گسترده ای روبرو شده است. این سقف ها به گونه ای طراحی شده اند که معمولا بیشتر بخش های سقف ثابت است اما بخش های ثابت به صورت شیشه ای ساخته شده و شما می توانید به راحتی فضای بیرون را مشاهده کنید. بخش های متحرک هم معمولا به صورت برقی و یا دستی بسته به نوع خودرو باز و بسته می شوند و معمولا هم به صورت توکار و کشویی طراحی شده اند.

سخن پایانی

با بررسی انواع سقف های متحرک در خودروهای امروزی متوجه می شویم که بر حسب سلیقه های متفاوتی که وجود دارد این سقف ها نیز در انواع مختلفی طراحی می شوند. همه این سقف های متحرک در خودروهایی که کمی لوکس هستند به کار می روند و برخی دیگر در خودروهایی کاربرد دارند که بسیار لوکس و گران قیمت هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.