آرشیو بهمن ماه 1400

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی

۱۱ بازديد

خرید اقساطی خودرو

در این مقاله که با نام خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی توسط مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری شده است میخواهیم چند مدل از خودروهای هاچ بک که در ایران وجود دارند را مورد بررسی قرار دهیم پس اگر به دنبال خرید یا خرید اقساطی خودرو هستید ما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید حتما این مقاله را مطالعه کنید.در اینجا میخواهیم برخی از ارزانترین خودروهای هاچ بک را معرفی کنیم و مهمتر از هرچیزی این است بدانیم که خودروی هاچ بک چیست؟

واژه هاچ بک که به انگلیسی Hatchback گفته میشود، به صورتی است که طراحی و ساخت ماشین به این گونه است که خودرو صندوق عقب ندارد، کلمه ای Hatch به معنی دریچه است و یعنی اینکه در یک خودروی هاچ بک یک دریچه به جای صندوق وجود دارد که اینگونه است که با شیشه عقب یکپارچه و متصل است و باز و بسته میشود. همانطور که همه میدانند زمانی که از پشت و یا از کنار به ماشینهای هاچ بک نگاه میکنید پشت ماشین صاف است و این دریچه ها به صورت عمودی به سمت بالا باز میشوند. برخی از افراد ماشین هاچ بک را با استیشنهای قدیمی اشتباه میگیرند ولی این ماشینها با یکدیگر فرق دارند.یکی از تفاوتها هم این است که استیشن ماشین بزرگتری است و اینکه در این ماشین صندوق عقب به صورت کلی حذف نشده است و فقط شکلش با سایر ماشینها فرق دارد. در واقع وقتی ماشین شما صندوقدار است افراد دارای یک فضا غیر از فضای داخل کابین دارند که از داخل خودرو به آن دسترسی وجود ندارد و ارتفاع کمتری نسبت به خود ماشین دارد. ولی در خودروی استیشن طراحی و ساخت صندوق تفاوت دارد و صندوق عقب به داخل کابین متصل است و از داخل ماشین دسترسی به صندوق وجود دارد اگرچه این فضای به وجود آمده مانند سایر خودروها استاندارد و منظم نیست با این حال به کاربران خود فضای بیشتری را ارائه میدهد و میتوان وسایل بیشتری در آن قرار داد و از آنجای که فضای پشت یا همان صندوق عقب با داخل کابین مرتبط است افراد و خانواده های که جمعیت بیشتری دارند میتوانند به راحتی از فضای پشت ماشین بهره ببرند. و این امر موضوعی است که هیچگاه در یک خودروی سواری دیگری قابل انجام شدن نیست و بسیار پر خطر است. خرید اقساطی خودرو

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی یک تفاوت مهم دیگر بین خودروی هاچ بک با یک خودروی استیشن این است که طراحی خودروی هاچ بک اینگونه است که فضای پشت ماشین بسیار کوچک است و پشت صندلیهای عقب ماشین فضی کمی وجود دارد و نمیتوان وسایل زیادی را در آن قرار داد.

در مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی باید این موضوع را متذکر شویم که افراد به دلایل مختلفی خودروهای هاچ بک را خریداری میکنند، برای مثال اگر بخواهیم به چند مورد اشاره کنیم باید بگوییم که یکی از این دلایل میتواند کوچک بودن این ماشین نسبت به سایر خودروهای تولیدی همان شرکت باشد و یا ارزان بودن این مدل از خودروها و همچنین جابه جایی راحت این خودرو در فضاهای کوچکتر و بدون داشتن نگرانی برای تصادفات است. اما این موضوع هم مهم است که خانواده های پر جمعیت و مخصوصا افرادی که زیاد به مسافرت میروند خیلی به فکر خرید یا خرید اقساطی خودرو هاج بک نیستند، و به سمت این مدل از خودروها نمیروند.

بررسی و معرفی خودروهای هاچ بک ارزان در بازار ایران در مقاله خرید اقساطی خودرو 

همانطور که میدانید و دیده اید در بازار ایران خودروهای هاچ بک کم و محدود نیستند و در انواع و مدلهای مختلفی موجود هستند و اگر علاقه و توانایی مالی خوبی داشته باشید در انتخاب این نوع خودروها محدودیتی ندارید و میتوانید انتخاب خوبی داشته باشید، هدف این مقاله خرید اقساطی خودرو معرفی خودروهای ارزان موجود در بازار ایران است. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

  • معرفی پراید 111 در مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی

چندان تفاوتی ندارد که صحبت در مورد یک خودروی ارزان باشد یا اینکه خودروی هاچ بک، همه می دانند که ارزانترین خودروی موجود در ایران پراید است. البته نکته اینجاست که خیلی از افراد قدرت خرید همین خودروی ارزان را هم ندارند زیرا همیشه قیمت این ماشین نسبت به کیفیتش بالاتر است. پراید انواع مختلفی دارد یکی از مدلهای آن هاچ بک است که در سال 1389 در شرکت سایپا تولید شده و امروزه خریداران زیادی دارد، این مدل از پراید هم مانند سایر مدلهای دیگر ویژگی و آپشن خاصی ندارد، در واقع همان امکانات و آپشنهای سایر مدلهای پراید با همان کیفیت را دارد، با وجود این موارد باز هم افراد زیادی آنرا خریداری میکنند.

  • معرفی و بررسی خودروی تیبا 2 مدل EK در مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی یکی دیگر از خودروهای هاچ بک موجود در بازار ایران تیبا 2 است که معروف به تیبا هاچ بک نیز میباشد، این ماشین هم مانند سایر خودروهای تولید شده توسط شرکت سایپا در دسته کیفیت پایین و ارزان قیمت است. معمولا افراد برای خرید پراید یا تیبا تصمیم گیری راحتی دارند و به مشکل بر نمیخورند زیرا این خودروها نه از لحاظ فنی و نه امکانات و آپشنها تفاوت زیادی باهم ندارند.

  •  بررسی و معرفی کوییک دنده‌ ای در مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی

میتوان گفت که یکی دیگر از خودروهای هاچ بک ارزان در بازار ایران خودروی کوییک است که توسط شرکت سایپا طراحی و ساخته میشود این محصول شرکت سایپا دارای رینگ آلومینیومی و فولادی است، این دو مدل کوییک با هم تفاوت دارند و یک مدل دیگر به نام کوییک R  نیز تولید میشود که از دو مدل معمولی از نظر قیمتی گرانتر است. ظاهر این خودرو از پراید و تیبا بهتر و مناسبتر است ولی از نظر کیفیت و فنی خیلی تفاوتی با آن خودروها ندارد و هیچکس بالا بودن قیمت آنرا نسبت به پراید و تیبا نمیداند.

امیدواریم که از مقاله خرید اقساطی خودرو | بررسی خودروهای هاچ بک ایرانی نهایت استفاده را برده باشید. در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با شماره های درج شده در سایت اتومبیل صمد شکرالهی با ما در ارتباط باشید.

خرید اقساطی خودرو | معرفی خودروی پراید

۱۰ بازديد

خرید اقساطی خودرو

در این مقاله که توسط مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی به نام خرید اقساطی خودرو | معرفی خودروی پراید منتشر گردیده است در تلاشیم در مورد یک خودروی ایرانی به نام پراید اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ابتدا می خواهیم از پیداش نام این خودرو بگوییم و در ادامه ویژگیهای آنرا بررسی کنیم امیدواریم که این مطالب را مطالعه کنید و برایتان مفید باشد بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از خرید یا خرید اقساطی خودرو باید این موارد را در ابتدا بگوییم که واژه پراید در زبان انگلیسی pride است که یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کشور کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال 1372 در کشور ما ایران توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت نامهای صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا 121 و فورد فستیوا گرفته شد و بعد توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو در زمان ساخت به علت نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. اما در ایران پراید به خاطر ارزانی در هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌ است و مشتریان زیادی داشته.اما با گذشت زمان با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود به عنوان مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه 1399 متوقف شد و کسانی که به فکر خرید این خودرو و یا خرید اقساطی خودرو  بودند با مشکل روبرو شدند.

 

طبق گزارش مجموعه اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله خرید اقساطی خودرو  خودرو پراید در ایران برای زمانی بیشتر از 20 سال آن هم در مدل‌های مختلف و متنوع تولید شده‌ است.اگر بخواهیم مدل‌های مختلف پراید در ایران را برایتان معرفی کنیم باید بگوییم که شامل دو مدل سدان 132 و131 می باشد و همچنین یک مدل هاچ‌بک 111، یک مدل لیفت‌بک به نام 141، و یک مدل وانت با نام 151است. علاوه بر این مدل 131 قبل از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در ظاهر و شکل بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل 111 جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام گذاری شده بود.

 

طبق گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور ایران، خودروی پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی و مرگ و میر در کشور دانسته‌ است.در ادامه باید بگوییم که بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های 132، 111 و 131 به‌ترتیب در دی ماه 1398، اردیبهشت 1399 و تیر ماه 1399 متوقف شد و دیگر تولید نشدند و خودروهای مانند تیبا، سایپا، کوییک و ساینا جایگزین مدل‌های قبلی پراید شدند. قبل از این اتفاقات خودروی سایپا 111 در اواسط سال 1396 یک وقفهٔ یک‌ ماهه در تولید را تجربه کرده‌ بود.

یکی از موارد مهمی که باید در مورد آن صحبت کنیم این مورد است که معمولا یکی از سوالات متداول و زیادی که در مورد پراید پرسیده می شود تیپ های آن است که تیپ های مختلفی دارد که شامل SL ،SX،SE ،TL ،EX می باشد معمولا افرادی که تصمیم به خرید خودرو و یا خرید اقساطی خودرو پراید را دارند، غالباً در انتخاب تیپ مناسب با نیازشان دچار مشکل می‌شوند و نمی دانند کدام تیپ را باید انتخاب کنند.

خودروی پراید این با گذشت زمان و این روزها در مدلهای کختلفی مانند 111 ، 131، 132 و 151  تولید و روانه بازار و عرضه می شود ما در تلاشیم که در این مقاله با نام خرید اقساطی خودرو  تیپهای مختلف خودروی پراید را مورد بررسی قرار دهیم و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنیم اما هر چند که در کل می توان گفت که موتور و گیربکس تمامی مدلهای نام برده شده در بالا یکی هستند و اختلاف فقط در ظاهر و بدنه است.

بررسی نقاط قوت برای خرید یا خرید اقساطی خودرو

  • دارای استهلاک پایین
  • بازار خوب
  • قطعات در دسترس
  • مناسب برای داخل شهر

بررسی نقاط ضعف برای خرید یا خرید اقساطی خودرو

  • خودروی از رده خارج
  • دارای پایین ترین سطح امکانات ایمنی و رفاهی
  • پیشرانه کم بازده و قدیمی
  • کیفیت بسیار پایین ساخت و مونتاژ و دوام بسیار کم
  • فرمان، سیستم تعلیق و ترمز ضعیف
  • نامناسب برای رانندگی در جاده
  • فضای کم کابین و بار

 

ارزش خرید خودروی پراید 131 خرید اقساطی خودرو

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مقاله خرید اقساطی خودرو نوساناتی که در نرخ ارز به وجود آمده است،بر روی تولید یک خودرو که به اصطلاح صد درصد نیز در داخل کشور ساخته می شود مانند پراید 131 نیز بی اثر نبوده و تاثیر می گذارد و طی چند ماه گذشته قیمت کارخانه این خودرو به سرعت افزایش یافته است. این نکته خیلی مهم است که پراید 131 خودرویی نیست که بتوانیم ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر بگیریم و در حقیقت باید آن را یک خودرو کاملا از رده خارج بدانیم که اصلا نباید تولید شود، اما با توجه به شرایط بازار کشور این موضوع پیش آمده است که مشتریان ایرانی اگر به دنبال یک خودروی اقتصادی، کم خرج و کم مصرف برای استفاده‌های درون شهری و بعضی اوقات سفرهای برون شهری هستند، چاره و راهی جز خرید پراید 131 و خودروهای مانند آنرا ندارند. در رنج قیمتی پراید 131 اگر به خودروهای هاچبک علاقه دارید می‌توانید به سراغ نمونه‌های کم کارکرد پراید 111 یا تیبا 2 بروید و آنها را خریداری نمایید زیرا آنها نسبت به این مدل پراید کمی کیفیت بالاتری دارند

خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم

۱۰ بازديد

خرید خودرو اقساطی

این مقاله که با نام خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم توسط وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری گردیده شده است، در ادامه مطلب قبلی می باشد، و قصد داریم که در این مطلب نیز برخی دیگر از ویژگی های خودروی ایمن را مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم امنیت یک خودرو از هر چیزی دیگری با اهمیت تر است، و هر فردی در خرید یا خرید خودرو اقساطی باید به ایمنی یک خودرو توجه ویژه ای داشته باشد، ادامه مطلب را دنبال کنید تا بیشتر با مواردی که در امنیت خودرو دخیل هستند آشنا شویم.

  • داشتن ترمز ای بی اس 

یکی از مواردی که باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کرد که در امنیت و حفظ جان سرنشینان موثر است، داشتن ترمز ای بی اس می باشد، میتوان گفت که در ابتدا این ترمزها در سال 1970 در بازارها شناخته و معرفی شدند، این ترمز قسمت اساسی و مهم در خودرو است که برخی دیگر از سیستمها مانند: کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی و بسیاری دیگر از سیستمها در این قسمت ساخته و طراحی شده اند، که نقش به سزایی در افزایش امنیت خودروها دارند، در واقع این سیستم ترمز ای بی اس، سیستمی می باشد که در خودروها این امکان و مزایا را ایجاد میکند که، در مواقع خطر که راننده ترمز میگیرد، بدون قفل شدن چرخها، خودرو متوقف شود. این ترمزهای ای بی اس که ضد قفل میباشند به صورتی طراحی و ساخته شده اند که، در زمان ترمز کردن از قفل شدن چرخهای خودرو جلوگیری می‌کند. در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم میخواهیم دلیل مهم بودن و اهمیت سیستمهای ترمز را بیان کنیم، دلیل این اهمیت این است که ترمزهای ضد قفل و ای بی اس بیشتر در جاده‌های لغزنده، خیابانهای باران زده و خیس و ترمز گرفتنهای ناگهانی و شدید قابل احساس است و احتمال بروز تصادفات شدید و خطرناک را تا حد زیادی کاهش میدهد.این سیستم باعث شده است که رانندگان در زمان ترمز گرفتن بتوانند خودروی خود را کنترل کنند، و باعث بالا بردن ایمنی خودرو شده است. خرید خودرو اقساطی

 

  • کنترل پایداری الکترونیکی‌ (ESC)

طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، یکی دیگر از مواردی که باعث بالا رفتن امنیت یک خودرو میشود کنترل پایداری الکترونیکی است، که انجام آن مربوط به سیستم و فناوری ABS است، از مزایا و ویژگی های این سیستمها این است که به شکلی طراحی و ساخته شده اند که به راننده این امکان را میدهند که در شرایط گوناگون، کنترل خودروی خود را حفظ کنند. فرآیند و عملکرد اصلی ESC مقایسه ورودی‌های راننده با رفتار واقعی وسیله نقلیه است. اگر یکی از این سیستمها تشخیص دهد که خودرو به درستی پاسخ نمی‌دهد و عمل نمیکند می‌تواند وارد شود و اقدامات اصلاحی مهم را انجام دهد. طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم، سیستم ESC یک سیستم امنیتی در خودرو است که زمانی که خودرو در حال انحراف است را تشخیص میدهد و از وقوع حادثه جلوگیری می‌کند. سیستم ESC از سنسورهای مختلفی تشکیل شده است، که برخی از آنها را نام خواهیم برد: سنسور محاسبه سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و... این سیستم اینگونه عمل می کند که مسیر مورد انتظار راننده را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه می کند. برخی از سیستم‌های ECS همچنین می‌توانند نیروی فرمان اضافی را اعمال کرده و حتی خروجی موتور را تنظیم کنند. خرید خودرو اقساطی

  • کروز کنترل تطبیقی

یکی دیگر از مواردی که در امنیت خودروها موثر است و باید در مطلب خرید خودرو اقساطی | بررسی ویژگی های ایمنی خودرو بخش دوم به آن اشاره کنیم، سیستم کروز کنترل تطبیقی است که یکی از مدرن‌ ترین و پیشرفته‌ ترین فناوری‌هایی است که در خودرو‌های که امروزه ساخته شده اند یافت می‌شود. در واقع سیستم کروز کنترل تطبیقی همان سیستم کروز کنترل معمولی میباشد که طراحان خودرو آنرا با بعضی از سنسورهای دیگر ترکیب کرده اند. بیشتر این سیستمها از سنسورهای راداری یا لیزری استفاده می‌کنند که هر دو قادر به تعیین موقعیت نسبی و سرعت سایر وسایل نقلیه هستند.

اگر به دنبال خرید هرگونه اتومبیل و یا خرید خودرو اقساطی هستید، میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما استفاده لازم را ببرید.