آرشیو آذر ماه 1401

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

دلایل روشن نشدن خودرو زمان استارت زدن

۳ بازديد

اگر وسیله نقلیه شما روشن نمی‌شود، معمولاً به دلیل از بین رفتن یا خاموش شدن باتری، شل شدن یا خوردگی کابل‌های اتصال، دینام بد یا مشکل در استارت ایجاد می‌شود. در نمایشگاه خودرو صمد شکرالهی، بزرگ ترین مرکز خرید خودرو اقساطی در کشور، پیش از قیمت گذاری خودرو تمامی بررسی های لازم از سلامت خودرو به عمل می آید و تمامی اشکالات آن به خریدار خودروی کارکرده اعلام می شود.

علائم از کار افتادن باتری خودرو

اگر میل لنگ موتور کند است، مانند روشن شدن خودرو در صبح‌های سرد سخت‌تر است، به‌طور متناقض روشن می‌شود، یا وقتی می‌خواهید استارت بزنید صدا و چراغ‌های داخلی وجود ندارد، مشکوک به خرابی باتری، شل شدن یا خوردگی اتصال یا برق گرفتگی است. . باتری کم که دارای خوردگی قابل مشاهده روی پایانه ها است احتمالاً آسیب دیده است. اگر راه اندازی سریع کار کرد، پس می دانید که مشکل باتری دارید. اما شما همچنین باید بفهمید که آیا به سادگی در پایان عمر خود است یا مشکلات اساسی وجود دارد. خرابی یا کم بودن باتری می تواند ناشی از خرابی دینام باشد. همچنین می تواند ناشی از کشش اضافی از چراغ های کمکی، فیوزها، سیستم های صوتی، آلارم ها و غیره باشد.

بررسی باتری در باتری‌های سلول مرطوب استاندارد باید شامل بازرسی سطح مایع، پست‌ها (ترمینال‌های با علامت + و -) از نظر خوردگی، و کابل‌ها برای اتصال محکم و بدون خوردگی باشد. آزمایش باتری الکترونیکی باید انجام شود که اطلاعات بیشتری نسبت به آزمایش بار استاندارد می دهد. ولتاژ و آمپرهای میل لنگ سرد (CCA) را اندازه گیری می کند.

علائم از کار افتادن دینام خودرو

برخی از مواردی که باید به دنبال آن باشید، عدم استارت و مشکل در راه اندازی، کم نور شدن چراغ ها و مشکلات خروجی سیستم استریو است. اگر ماشین شما روشن می شود اما در هنگام حرکت متوقف می شود، احتمالاً باتری شما به دلیل دینام معیوب شارژ نمی شود. صدای جیغی که از موتور می آید و هنگامی که تخلیه هایی مانند بخاری یا سیستم صوتی روشن است بلندتر می شود ممکن است یاتاقان دینام شما باشد. نکته دیگر این است که رادیو AM را روی صفحه کلید بدون موسیقی به یک عدد پایین تبدیل کنید و سپس موتور را به چرخش درآورید. اگر صدای ناله ای می شنوید یا هنگام برخورد با گاز صدا مبهم می شود، دینام شما احتمالاً از کار افتاده است. اگر خودرو نمی‌لنگد یا روشن نمی‌شود اما چراغ‌های جلو همچنان کار می‌کنند، به مشکلات استارت یا سایر قسمت‌های موتور نگاه کنید. اگر چراغ نشانگر چک موتور یا باتری روی وسیله نقلیه شما روشن است، می تواند نشان دهنده مشکل در سیستم شارژ خودرو باشد، یا اگر وسیله نقلیه شما شروع به کار کند و بلافاصله کار را متوقف کند، می تواند نشان دهنده این باشد که دینام روشن است. عملکرد نادرست مهم است که این را به یک متخصص برای تشخیص مناسب بیاورید.

مکانیک باید ولتاژ و جریان خروجی دینام را بررسی کند و به دنبال نشانه هایی از دیودهای بد باشد، قطعاتی که جریان الکتریکی را از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) تبدیل می کنند. اگر زمان تعویض آن فرا رسیده است و وسیله نقلیه شما با لوازم جانبی پس از مصرف انرژی مانند سیستم صوتی سفارشی شده است، بپرسید که آیا به دینام با ظرفیت بالاتر نیاز دارید یا خیر. اگر دینام به خوبی کار کند، جستجوی مشکل به قسمت های دیگر سیستم راه اندازی و شارژ منتقل می شود.

وظایف باتری و دینام خودرو

یک باتری خودکار یک بار الکتریکی بزرگ را تامین می کند که از طریق سیستم استارت حرکت می کند و چند دنده را برای روشن کردن ماشین می چرخاند. هنگامی که ماشین کار می کند، دینام جریان را برای شارژ مجدد باتری در حین رانندگی ارسال می کند. هنگامی که در حال حرکت هستید، برق مورد نیاز وسایل الکترونیکی خودروی شما را تامین می‌کند و مطمئن می‌شود که مقدار مناسب شارژ به باتری برمی‌گردد.

گرم کن صندلی خودرو چگونه عمل می کند؟

۳ بازديد

رانندگی در زمستان در بهترین حالت ناخوشایند است. نه تنها باید یخ و برف را در جاده پیمایش کنید، بلکه باید روی لایه ها انباشته شوید یا تا چند مایل اول در حالی که ماشین شما گرم می شود، لرزید. یکی از چیزهایی که می تواند رانندگی در زمستان را کمی لذت بخش تر کند، گرمکن صندلی ها است. صندلی های گرم شونده اغلب به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می شوند و اغلب در خودروهای سطح بالا قرار می گیرند. با این حال، فناوری واقعی پشت صندلی‌های گرمکن، تفاوتی با آنچه در پتوهای برقی، سشوار، آبگرمکن و هر چیز دیگری که از برق برای تولید گرما استفاده می‌کند، ندارد. صندلی های گرم شونده توسط یک عنصر گرمایشی، یک نوار بلند از مواد که به عنوان یک مقاومت عمل می کند، تغذیه می شوند. یک مقاومت در برابر جریان الکتریسیته مقاومت می کند. هنگامی که جریان الکتریکی از آن عبور می کند، انرژی به گرما تبدیل می شود که از طریق صندلی جریان می یابد و سوار را گرم می کند.

روشن کردن گرم کن صندلی خودرو

مانند چراغ‌های ماشین شما، صندلی‌های گرم شونده توسط یک نوع سوئیچ به نام رله کنترل می‌شوند. یک رله به یک جریان الکتریکی کوچک اجازه می دهد تا جریان الکتریکی بسیار بزرگتری را کنترل کند. هنگامی که سوئیچ را برای روشن کردن گرمکن صندلی می چرخانید، جریان کمی از یک سیم پیچ در رله عبور می کند. نزدیک این سیم پیچ یک کلید باز قرار دارد. هنگامی که جریان از سیم پیچ عبور می کند، میدان مغناطیسی ایجاد می کند که کلید را بسته می کند. این یک مدار را تکمیل می کند و برق را از باتری به المنت گرم کننده بالشتک صندلی می فرستد. صدای کلیک شنیدنی که در برخی خودروها هنگام روشن کردن گرمکن صندلی می شنوید، بسته شدن رله است.

هر چه بالشتک صندلی بیشتر روشن بماند، گرمتر می شود. اگر برای مدت طولانی روشن بماند، آنقدر داغ می‌شود که نشستن در آن ناراحت‌کننده یا حتی خطرناک می‌شود. حتی می‌تواند باعث آتش‌سوزی در بالشتک شود. برای جلوگیری از این امر، اکثر گرمکن های صندلی خودرو دارای ترموستات هستند. ترموستات دما را در بالشتک اندازه گیری می کند. هنگامی که به دمای معینی رسید، ترموستات سیگنالی ارسال می کند و به طور خودکار رله را خاموش می کند تا صندلی کمی خنک شود. در آن نقطه، ترموستات دوباره رله را روشن می کند. بسیاری از بالشتک‌های صندلی دارای تنظیمات «بالا» و «کم» هستند که به راننده اجازه می‌دهد دمای بالشتک‌های صندلی را کنترل کند.

ساختار گرم کن صندلی خودرو

صندلی های گرم شونده به فناوری مشابه سایر محصولات تولید کننده گرما مانند آبگرمکن، سشوار، و پتوهای برقی متکی هستند. برای شروع، چیزی به نام مقاومت در صندلی ماشین تعبیه شده است. این معمولاً یک سیم پیچ گرمایشی است که از یک نوار بلند سیم تشکیل شده است که وظیفه آن مقاومت در برابر جریان الکتریسیته است. هنگامی که عملکرد گرمایش صندلی را روشن می کنید، برق از طریق یک مدار به سیم پیچ جریان می یابد. این باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی ضعیف می شود که سوئیچ رله سیستم را می چرخاند. این به نوبه خود اجازه می دهد تا الکتریسیته از باتری خودرو به مقاومت جریان یابد. صندلی های گرم شونده دارای یک ترموستات داخلی هستند که گرمای صندلی را حفظ می کند و گرم شدن صندلی در حین استفاده را محدود می کند. این ترموستات هنگامی که صندلی به دمای معینی رسید، کلید رله را خاموش می کند. همچنین هنگامی که تشخیص دهد که دما خیلی پایین است، سوئیچ رله را فعال می کند.

چه کسی اولین صندلی ماشین گرم کن را اختراع کرد؟

اگر نمی‌دانید که باید از چه کسی برای این اختراع شگفت‌انگیز که رانندگی‌های زمستانی را دلپذیرتر می‌کند تشکر کنید، نام آن پسر رابرت ال بالارد است. این کارمند جنرال موتورز اعتبار طراحی اولین صندلی ماشین گرم کن را دریافت می کند. به گفته لری پرینتز از هاگرتی، او در سال 1951 برای ثبت اختراع طرح خود ثبت نام کرد. اگرچه، باید تا سال 1955 صبر می کرد تا دولت فدرال این حق اختراع را به او اعطا کند. جنرال موتورز سپس صندلی ماشین گرمکن را در کادیلاک فلیت وود 1966 معرفی کرد.

نکات مهم در رابطه با خرابی شمع خودرو

۳ بازديد

خرابی شمع خودرو و همه نکاتی که باید درباره شمع خودرو بدانید

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات استفاده از شمع خودرو بپردازیم. به زبان عامیانه میتوان شمع خودرو را قطعه ایی دانست که عامل حرکت اتومبیل است. شمع خودرو برای اتومبیل مانند بنزین برای ماشین است و به همان اندازه که بنزین اهمیت دارد و نبود آن باعث میشود اتومبیل حرکت نکند، نبود شمع هم باعث میشود موتور اتومبیل روشن نشود. در ادامه نکاتی را درباره شمع خودرو که شاید نمیدانستید برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.
فروش ویژه خودرو اقساطی

آیا نبود شمع خودرو تاثیری بر روی عملکرد خودرو دارد؟

شاید از خود پرسیده باشید که این قطعه کوچک چه تاثیری بر روی عملکرد خودرو دارد و در پاسخ این سوال شما باید گفت، شمع خودرو یکی از قطعات مهم اتومبیل میباشد که نقش مهمی در به حرکت در آوردن آن دارد. معمولا اتومبیل برای اینکه روشن شود باید در آن جرقه ایی ایجاد شود که موتور آن بتواند شروع به کار کند و صد البته اگر این جرقه که نقش مهمی در روشن شدن اتومبیل دارد ضعیف باشد موتور اتومبیل با تاخیر روشن میشود و یا کلا روشن نمیشود که در اینصورت باید شمع اتومبیل را تعویض کنیم، در ادامه مقاله شما را با این قطعه مهم و کاربردی بیشتر آشنا میکنیم.

4 علامتی که به ما نشان میدهد مشکل اتومبیل از شمع خودرو است

شاید تا به حال برایتان سوال پیش آمده که خودرو نیروی ایجاد جرقه را از کجا می آورد و در پاسخ این سوال میتوان گفت شمع خودرو در داخل خود جریان برق را دارد که در درون آن حرکت میکند و این نیروی برق به وسیله فضای خالی که بین سر شمع و انتهای آن وجود دارد، قوسی قوی از جنس الکتریکی به وجود می آورد که جرقه را در موتور ایجاد میکند. ولی گاهی اوقات همین قطعه کوچک با خراب شدن، فرد را دچار مشکلاتی میکند که علت آن را میتوان روغن هایی دانست که اطراف بدنه آن را گرفته است و از جریان الکتریکی برق جلوگیری میکند و گاهی اوقات فاصله ایی که در میان سر شمع و انتهای آن میباشد تنظیم نیست و قوس الکتریکی ایجاد نمیشود که باعث خاموش شدن موتور میشود، زمانی که شمع اتومبیل دچار مشکل شود علائمی را از خود نشان میدهد که به شرح زیر میباشد

1. برخی از اتومبیل ها هستند که در صورت خرابی شمع، سوخت درون سیلندرشان به صورت ناقص محترق می شود و علت اصلی آن محترق شدن سوخت موجود در سیلندر در زمانی نامناسب میباشد و اگر فرد آن را به سرعت تعویض نکند پیشرانه اتومبیل آسیب میبیند.
2. زمانی که شمع خودرو مشکل پیدا میکند یکی از علائم آن ایجاد سرو صدا هنگام حرکت در جاده میباشد که علت آن سوخت های اضافه ایی میباشد که محترق نشده‌اند و باعث میشوند حسگر شمع خودرو مشکل پیدا کند و احتراق نادرست سوخت را به دنبال داشته باشد.
برخی از افراد هستند که مشکل خودروی خود را از طریق دور موتور اتومبیل تشخیص میدهند و یا به صدای پیشرانه اتومبیل خود گوش میدهند و به راحتی میتوانند مشکل را پیدا کنند.
3. افرادی هستند که از شتاب کم خودروی خود گلایه دارند اما دلیل آن را نمیدانند، باید گفت اگر شمع خودرو مشکل پیدا کند و نتواند به خوبی پاسخ گوی نیاز شتاب اتومبیل باشد، در واقع ضعیف شده یا کارایی خود را از دست داده که باید آن را تعویض کرد.
4. گاهی اوقات که این قطعه با مشکل رو به رو میشود سبب افزایش سوخت بیشتر اتومبیل خواهد شد که علت آن محترق نشدن سوخت به درستی در سیلندرها میباشد. اگر این قطعه دچار کثیفی شود باعث میشود مصرف سوخت خودرو به طور ناگهانی بالا رود که میتوانید آن را تمیز کنید یا تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

شمع خودرویی که معیوب است چه ظاهری دارد؟

امروزه شرکت های تولید کننده ماشین و قطعات یدکی این قطعه را در انواع مختلفی به بازار عرضه میکنند که معمولا رنگ آنها زرد یا قهوه‌ایی کم رنگ میباشد. اما بعد از استفاده دچار تغییرات ظاهری میشود و معمولا عیب آن را میتوان از روی ظاهر آن هم تشخیص داد. ما در این مقاله ویژگی های ظاهری شمع معیوب را برای شما آورده‌ایم که به شرح زیر است
1. امروزه بنزنیی که ماشین ها مصرف میکنند دچار آلودگی میباشد و دلیل اصلی آن مواد افزودنی میباشد که به آن اضافه میشود تا اکتان موجود در بنزین را بیشتر کند. این مواد افزودنی و آلودگی ها باعث میشود سطح چینی شمع دچار تغییر رنگ گردد و به رنگ های قرمز و صورتی تبدیل شود.
2. اگر که بسیار کثیف باشد سطح چینی آن به رنگ سیاه تغییر میکند که آن هم نشان از معیوب بودن این قطعه دارد.
3. اگر که در سطح چینی خود دارای ترک خوردگی باشد هم معیوب است که علت آن را میتوان کمبود اکتان موجود در بنزین دانست که باعث میشود این قطعه به خوبی عمل نکند و یا موتور ماشین صدای تق تق دهد.
4. یکی دیگر از نشانه های شمع معیوب فرسودگی الکترود میباشد و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر فرد باید شمع خودرو را هرچه زودتر تعویض کند.
5. افرادی که عادت دارند در طول رانندگی تخته گاز بروند معمولا بر روی سطح چینی شمع آنها لعابی به رنگ زرد یا سبز ایجاد میشود که نشانه معیوب بودن شمع خودرو میباشد و باید آن را تعویض کرد.

نکات جالب در رابطه با سرامیک خودرو

۳ بازديد

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر خودروی خود اهمیت می دهند، می توانید از سرامیک خودرو بهره کافی را ببرید. تصور کنید می خواهید به یک مکان داغ آفتابی سفر کنید و یا به جایی بروید که به صورت پیاپی بارش باران دارد، در این مواقع است که باید با استفاده از سرامیک، بدنه خودروی خود را از تابش شدید آفتاب و بارش مداوم باران حفظ کنید. پوشش سرامیکی خودرو برای قسمت های مختلف به کار برده می شود.

پوشش سرامیکی، یکی از برترین شیوه های مورد استفاده جهت مراقبت از بدنه ی ماشین در برابر آلودگی های موجود در هوا و خط و خش می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که یک پلیمر مایع بتواند تا این حد زیبایی و درخشندگی ماشین را حفظ کرد و مانند یک کاور از آن مراقبت کند.

معمولا بین پوششی که با استفاده از پلیمر مایع بر روی سطح ماشین قرار داده می شود و رنگ ماشین پیوند داده می شود. ازبرترین ویژگی های پوشش دهی نانویی بدنه ی خودرو، عدم تشخیص آن با چشم است به همن دلیل هیچ تغییری در رنگ ماشین ایجاد نشده و مشکلی را برای فرد استفاده کنند به وجود نخواهد آورد.

روکش سرامیکی خودرو چیست؟

سرامیک خودرو پلیمر مایعی است که بعد از استفاده، مانند یک لایه شفاف، بدنه خودرو را پوشانده و آن را از هر گونه آسیب حفظ می کند. این پوشش سرامیکی می تواند خودرو را در برابر خط و خش، آلودگی هوا و دیگر عوامل مخرب محیطی حفظ کرده و باعث می شود بعد از چندین سال استفاده، خودرو جذابیت روز اول خود را حفظ کرده و ظاهر براق و درخشان خود را داشته باشد. روکش سرامیکی در واقع رنگ خودرو را زنده می کند.

هنگامی که خودرو به طور مداوم در معرض برخورد نور آفتاب قرار گرفته می شود، به مرور زمان تغییراتی در رنگ خودرو به وجود آمده و درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهد. نور خورشید و تمام آلودگی های موجود در هوا همانند اسید سولفوریک و … تغییرات اصلی را در رنگ ماشین به وجود می آورند.  تمامی این موارد سبب استفاده افراد از سرامیک های خودرو شده است.

انواع سرامیک خودرو

یکی دیگر از موضوع هایی که در این باره باید مورد توجه قرار گرفته شود، نوع های مختلفی است که سرامیک مخصوص خودرو دارا است. در این قسمت از مقاله شما را با نوع های مختلف این سرامیک ها آشنا کرده و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

امروزه سرامیک های مورد استفاد خودرو یکی از جذاب ترین و ایده آل ترین موضوع هایی است که توسط طراحان خودرو مورد بررسی قرار گرفته و به اندازه ی کافی در صنعت خودرو جلب توجه می کند. با توجه به این که نوع سرامیک مورد استفاده در صنعت خودرو بسیار متفاوت می باشند، بدون شک کیفیت و هزینه ی متفاوتی نیز دارند که در ادامه شرح خواهیم داد.

یکی از ویژگی هایی که سرامیک های خودرو می توانند داشته باشند، ویژگی نانو بودن است. در صورتی که برای یک خودرو از سرامیک مخصوص با کیفیت بالا استفاده شود, خودروی مورد نظر در برابر آلودگی های مختلف، گرد و غبارهای فراوان موجود در هوا در امان بوده و درخشندگی و زیبایی اول خود را حفظ خواهد کرد.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام استفاده از سرامیک های خودرو باید مورد توجه قرار گرفته شود، توجه به آب و هوای منطقه ای است که خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که از سرامیک های نانو برای حفاظت از یک خودرو استفاده شود، خودروی مورد نظر در برابر تمام آلودگی ها، گرد و غبار های موجود در امان خواهد بود.