نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودرو تیبا2

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودرو تیبا2

۴ بازديد

نمایشگاه اتومبیل | بررسی خودرو تیبا2 : تیبا ۲ نسخه هاچبک اولین خودرو ملی شرکت سایپا یعنی تیبا صندوقدار است که نخستین بار در سال ۱۳۹۲ به بازار معرفی شد. تیبا صندوقدار بر پایه محصول پرفروش سایپا یعنی پراید شکل گرفته است؛ به همین علت می‌توان تیبا را به ‌نوعی نسخه ارتقا یافته پراید دانست. در سال ۱۳۸۹ تیبا از همان بدو ورود به بازار، مورد هجوم انتقادات بسیاری از سوی مردم و کارشناسان قرار گرفت؛ چنین انتقاداتی در کنار طراحی نسبتا زننده تیبا سبب شد تا این خودرو در سال‌های ابتدایی عرضه خود به بازار، نتواند به محبوبیت چندانی دست پیدا کند.


نمایشگاه اتومبیل و نگاهی به خودرو تیبا 2

در سال ۱۳۹۲ شرکت سایپا نسخه هاچبک تیبا، موسوم به تیبا ۲ را به بازار عرضه کرد که در مقایسه با پراید ۱۱۱ اندکی جذاب‌تر و بروزتر به نظر می‌رسید. با وجود آن ‌که طراحی تیبا هاچبک نیز همچون نمونه صندوقدار، از فقدان خلاقیت برخوردار است و ناهماهنگی‌های متعددی در قسمت‌های جلو و عقب آن به چشم می‌خورد، در بازار کشورمان با واکنش مثبتی روبرو شد و تا حدودی وجهه تیبا را بهبود بخشید.
مطابق رسم همیشگی سایپا که نسخه‌های هاچبک نسبت به سدان‌ها از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند؛ تیبا ۲ نیز در دو تیپ مختلف و با اختلاف قیمتی چند میلیون تومانی نسبت به نمونه صندوق‌دار وارد بازار شده است.

تیبا و تیبا ۲ چندین سال است که در بازار کشورمان حضور دارند و تقریبا تمامی افراد با ظاهر این خودرو آشنایی پیدا کرده‌اند. در یک نگاه کلی می‌توان درباره طراحی ظاهری برادران تیبا گفت که نمای ظاهری این دو خودرو جذابیت خاصی ندارد و مشتریان تنها به علت آن ‌که از شکل و شمایل پراید خسته شده‌اند، به تیبا و تیبا ۲ روی می‌آورند.

انواع خودرو های صفر و کارکرده را با بهترین شرایط نقد و اقساط، در نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی تهیه کنید.

در این میان تنها حذف صندوق عقب در تیبا ۲، باعث شده است که نمای ظاهر این خودرو نسبت به نمونه صندوقدار اندکی بهبود یابد.
نمای خارجی تیبا به ‌وسیله یک گروه طراحی ایتالیایی به نام آنجلینی دیزاین (IET) شکل گرفته است، شاید به همین علت هم باشد که چهره این خودرو تا حدودی شبیه به خودرو ایتالیایی لانچیا اپسیلون به نظر می‌رسد.

پلتفرم X200 که از آن در ساخت تیبا، کوییک و ساینا استفاده شده است، از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد تغییرات اساسی برخوردار نیست؛ به همین علت مهندسین سایپا برای ساخت یک خودرو جدید بر روی این پلتفرم قدیمی با محدودیت‌های فراوانی مواجه بودند که نتیجه آن ایجاد ناهماهنگی‌های متعدد بین نمای ظاهری عقب و جلو تیبا هاچبک شده است.

در نمای جانبی فرم خمیده ستون‌های A و خطوط روی گلگیر در کنار کاپوت نسبتا کوتاه این خودرو، چهره نه چندان دل‌چسبی را برای تیبا ۲ پدید آورده است.
تنها قسمتی از تیبا ۲ که ممکن است یک مشتری را ترغیب به خرید این هاچبک کوچک کند، نمای پشتی این خودرو است که در مقایسه با دیگر بخش‌ها اندکی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.
تیبا ۲ از لحاظ ابعاد و اندازه تفاوت چندانی با پراید ۱۱۱ یا کوییک ندارد و کیفیت مونتاژ قطعات بدنه و رنگ‌آمیزی آن نیز چنگی به دل نمی‌زند؛ با این وجود در این بازه قیمتی محصول چندانی در بازار کشور وجود ندارد و خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای هاچبک، در این بازه قیمتی مجبور به انتخاب تیبا ۲ هستند!

نمایشگاه اتومب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.