آرشیو اسفند ماه 1400

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها بخش دوم

۹ بازديد

این مطلب که به نام خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها بخش دوم می باشد در ادامه مطلب قبلی توسط مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی منتشر گردیده است، در واقع قصد داریم که بحث مقاله قبلی را ادامه دهیم، و به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی بهتر است که از چه خودروی رانندگی خود را شروع کنیم، که هم امنیت بالای داشته باشد و هم از نظر اقتصادی قیمت بالای نداشته باشد تا اگر مشکلی برای خودرو پیش آمد به راحتی بتوان آن مشکل را بر طرف کرد بنابراین مطلب خرید نقد و اقساط خودرو را دنبال کنید تا اطلاعاتی در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم.

مناسبترین اتومبیل اتومات برای آغاز رانندگی در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها بخش دوم

یک موضوع مهمی که در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو باید به آن توجه کرد این است که، در فراگیری رانندگی قبل از هر چیزی نباید عجله کرد و با خیالی آسوده و در آرامش زمان گذاشت تا به صورت حرفه ای رانندگی را آموزش دید، در واقع نکته مهم در رانندگی تجربه است، شما هرچقدر که بیشتر پشت فرمان مینشینید، با موقعیتهای مختلف بیشتری رو به رو میشوید و همین امر باعث بالا رفتن تجربه ای شما میشود، پس برای آغاز آموزش یادگیری و به دست آوردن این تجربه باید رانندگی خود را با اتومبیلهای گیربکس دستی آغاز کنید و نباید در ابتدای کار آموزش رانندگی را با خودروهای اتومات شروع کنید، اولین گام برای اینکه یک راننده ای حرفه ای شوید این است که بتوانید دنده اتومبیل را در شرایط گوناگون و به درستی تعویض نمایید، در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو ما به این نکته تاکید میکنیم که برای آموزش صبوری کنید. از آنجای که آموزشگاه های رانندگی آموزش خود را با اتومبیلهای دنده ای انجام میدهند، بنابراین بعد از اینکه گواهی نامه را گرفتید بلافاصله پشت فرمان اتومبیل اتومات ننشینید زیرا شما به داشتن سه پدال عادت کرده اید و اکنون برای شما رانندگی با دو پدال سختتر است ، در ادامه مطلب خرید نقد و اقساط خودرو باید بگوییم که برخی از افراد معتقدند ابتدای رانندگی با اتومبیل اتومات بهتر است، و دردسر و مشکلات اتومبیل دنده ای را ندارد اما اینکار شما را به دردسر خواهد انداخت و زمان میبرد تا شما به این خودرو عادت کنید، اما اگر مجبور شدید که از خودروی اتومات استفاده کنید حتما از خودروهای استفاده کنید که از نظر اندازه تقریبا کوچک باشند، امنیت بالای داشته باشند، رانندگی با آنها راحتتر باشد.

خودروی مناسب ایرانی برای آغاز رانندگی در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو

طبق گزارش سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها باید این موضوع را بررسی کنیم که در نهایت چه خودروی برای آغاز رانندگی در کشور ما ایران مناسبتر و بهتر است، همانطور که گفتیم خودروی مناسب است که هم از نظر اقتصادی قیمت پایینی داشته باشد و کیفیت بالایی داشته باشد، در ایران تنها خودروی که قیمت پایین دارد ولی متاسفانه کیفیت بالا ندارد خودروی پراید است، اما برخی از مدلهای خودروی پراید میتوانند گزینه ای مناسبی برای آموزش و یادگیری رانندگی باشند، یکی از این خودروهای مناسب خودروی پراید 111 است، این خودرو هم اندازه مناسبی دارد تا بتوانید به راحتی با آن پارک کنید، هم قطعاتش به راحتی در بازار پیدا میشود و تقریبا کیفیت و امنیت خوبی دارد، و جزء خودروهای است که اگر قصد دارید بعد از به دست آوردن تجربه در رانندگی آنرا بفروشید، به راحتی بتوانید این خودرو را فروخته و تعویض نمایید

در ادامه مطلب خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها بخش دوم باید بگوییم که اگر خودروی ایمن تر و با کیفیت تر از پراید را میخواهید و میتوانید بیشتر هزینه کنید، ما خودروی تیبا را به شما پیشنهاد مینماییم، مخصوصا خودروی تیبا 2 نسبت به مدل صندوقدارش بسیار مناسبتر است.

اگر قصد خرید خودرو و خرید نقد و اقساط خودرو را دارید میتوانید به نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی سری بزنید تا خودروی مناسب خود را خریداری نمایید، در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید و با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

همین حالا خرید اقساطی خودرو مورد نظرت رو انجام بده!

خرید خودرو | نخستین تجربه رانندگی با خودرو اکتیون

۷ بازديد

خرید خودرو | نخستین تجربه رانندگی با خودرو اکتیون : شاسی‌بلندهای بسیاری در بازار یافت می‌شوند که در گذر زمان اصول را فراموش‌ کرده‌اند و وقتی تن به خاک بزنند تمام ابهتشان در هم ریخته می‌شود‌؛ بلند‌قامتانی که تنها در ظاهر جاده‌های پر‌فراز و نشیب را به چالش می‌کشند و در باطن گذر از این موانع را مانند کابوس می‌بینند‌. سانگ‌ یانگ در طول عمر 60 ساله خودروسازی‌اش به واسطه تولید خودرو‌های جیپ در دهه 60 برای ارتش آمریکا آموخته است که برای موفقیت همواره باید به اصول پایبند ماند و در عین حال مسیر اصلاحات را در پیش گرفت‌.


خرید خودرو و نگاهی خودرو اکتیون و اولین تجربه رانندگی با آن

بعد از خروج موسو در سال 2005 از خطوط تولید سانگ‌یانگ، برای این شاسی‌بلند و مدل وانتش جوانی با نام اکتیون قدم به میدان گذاشت‌. اکتیون طرحی نبود که نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند اما پیشرانه 2.3 مشترک آن با مرسدس‌بنز در کنار تجربه آفرود‌سازی بالای این کمپانی کره‌ای، سنت را به مدرنیته گره زده بود و مشتریان بسیاری را در اروپا‌، استرالیا‌، هند و‌... برای سانگ‌یانگ دست و پا کرد‌.

اکتیون در ظاهر کوچک‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلندهای سانگ‌یانگ بود که در غیاب کوراندو و موسو به پرفروش‌ترین محصول این برند تبدیل شد‌. شرکت رامک‌خودرو نماینده رسمی محصولات سانگ‌یانگ همزمان با عرضه جهانی این مدل اقدام به واردات و عرضه اکتیون به بازار ایران کردولی علی‌رغم استقبال تعداد بسیاری از مشتریان چهره آن هنوز هم برای بسیاری از مردم دلنواز و دوست‌داشتنی نبود‌.

سانگ‌یانگ از سال 2011 میلادی طرح و زبانی جدید برای چهره خودروهایش در نظر گرفت‌. اولین فرزند این انقلاب نسل جدید کوراندو بود و در سال 2012 نسخه پیکاپ اکتیون که با نام اکتیون اسپرت شناخته می‌شود نیز چهره جدید خانواده سانگ‌یانگ را به خود گرفت‌.

در پایان نوبت به شاسی‌بلند کوپه آفرود کره‌ای‌ها رسید تا طعم جراحی را بچشد و معادله نا‌تمام سال‌های 2005 تا 2013 را کامل کند و با طرحی منطقی‌، زیبا و هجومی تصویر جدیدی از خود دل مشتریان به جای بگذارد‌. رامک‌خودرو این محصول را با نام «نیو اکتیون» از ماه گذشته برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده و تاکنون تبلیغات گسترده‌ای پیرامون آن انجام داده تا اکتیون به جایگاه واقعی‌اش در رقابت شاسی‌بلند‌های ایران برسد؛ جایگاهی که بعضا به دست شاسی‌بلند‌نماها‌ی هموطن اکتیون افتاده و وقت آن است در مقابل نوه جیپ‌های کره‌ای جواب پس دهند‌.

خرید خودرو

خرید خودرو | نخستین تجربه رانندگی با خودرو اکتیون

خرید خودرو

خرید خودرو

خرید خودرو | بررسی تجهیزات خودرو ساینا EXدنده ای

۷ بازديد

خرید خودرو | بررسی تجهیزات خودرو ساینا EXدنده ای : حیف شد که سایپا دیگر ساینا اتوماتیک تولید را نمی‌کند.زیرا این خودرو (در تیپ LUX) لیستی بلندبالا از آپشن‌های دوست‌داشتنی داشت. مانند کروز کنترل، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچی لمسی و مسیریاب. ساینا اتوماتیک زمانی که در بازار رفت و آمد می‌کرد رکورد ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک را نیز یدک می‌کشید. استراتژی عجیب سایپا این بود که ساینا اتوماتیک را حذف کند و این آپشن‌های خاص را بگذارد روی کوییک. حالا تنها چیزی که دم دست داریم همین مدل EX دنده‌ای است.

برای اطلاع از شرایط خرید نقد و اقساط خودرو ، کلیک کنید.

خرید خودرو و نگاهی به تجهیزات ساینا

از قدیم تویوتا کرولا و دوو سیلو به علت خنک‌کنندگی عجیب کولرشان معروف بوده‌اند. لطفا به این لیست ساینا را هم اضافه کنید. گویی سایپا یک کولر خوب داشته و بعد برایش خودرو ساخته است. البته اینکه خودرو در مسیر مستقیم باشد و کسی هم درون آن نباشد در این خنک‌کنندگی عجیب بی‌تاثیر نیست.

البته این سیستم تهویه قدرتمند معایبی عجیبی هم دارد. اول از همه صدای گوش‌خراشی است که شما را یاد سانتریفیوژ می‌اندازد. گاهی هم به علت نقص عملکرد شیر انبساط، اوضاعش به هم می‌ریزد. بعضی وقت‌ها هم با روشن کردن کولر، آمپر آب بالا می‌رود. گهگاه هم وقتی سرعتتان از 100 کیلومتر برساعت عبور می‌کند کولر تبدیل به بخاری می‌شود. البته همه می‌دانند که این چیزها در خودروهای داخلی عادی است.

می‌دانید که مفهوم آپشن در چنین خودروهایی عملاً معنایی ندارد. همان چیزهایی که سال‌ها پیش روی خودروها می‌دیدیم، تقریباً روی ساینا EX دنده‌ای هم هست. بوق دارد و شیشه برقی. برف پاک‌کنش کار می‌کند و نور بالا هم می‌زند. حالا انصافاً یک چیزی که مشتریان این خودرو را خیلی راضی می‌کند، رینگ‌های واقعی‌اش است. رینگ‌هایی بدون قالپاق که حس و حال بی‌رمق اسپرت‌گرایی‌اش را تقویت کرده است.

سایپا قبلا هم ادعا کرده بود که قصد دارد با معرفی ساینا، یک نمونه ایمن‌تر از تیبا را راهی بازار کند. به همین علت است که حالا روی این خودرو سیستم EBD یا توزیع الکترونیکی نیروی ترمز دیده می‌شود. برای خودرویی در این حد و اندازه سنسور عقب یک آپشن واقعاً جذاب است. این را هم لحاظ کنید که آینه بغل‌های ساینا برقی شده‌اند.

خرید خودرو و بررسی مشخصات فنی ساینا EX دنده‌ای

خُب بله که ساینا و تیبا خیلی شبیه هم هستند. زیرا پلتفرمشان یکی است. سایپا همیشه قانون «بقای پیشرانه و جعبه‌دنده» را به خوبی معنی می‌کند. اساساً ساینا با کد X232 در واقع همان فیس‌لیفت تیبا با کد X200 بوده است. پس سوال ندارد که چرا پیشرانه و جعبه‌دنده یکی شده و چرا قدرت و گشتاور شبیه هم است.

از نظر تکنیکی منتظر اتفاق تازه‌ای در ساینا نباشید. قوای محرکه دقیقا همانی است که قبلاً روی تیبا هم دیده بودیم. همان بلوک 1.5 لیتری با 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور. بلوکی که مگاموتور آن را ساخته و با کد M15GSI شناخته می‌‌شود. روی این کاغذ این خروجی مناسبی برای یک سدان کوچک شهری با وزن حدود 1000 کیلوگرمی به نظر می‌رسد. مخصوصاً که جعبه‌دنده ساده 5 سرعته دستی هم دارد. جعبه‌دنده‌ای با کد ND1 (نصب شده روی تیبا و تیبا 2) که آن هم کار مگاموتور است.

ساینا با اینکه کمی از تیبا بزرگ‌تر و 50 کیلوگرم هم سنگین‌تر است ولی هم در شتاب اولیه و هم در سرعت اگرچه ناچیز اما اوضاع بهتری دارد. در کاتالوگ این خودرو آمده؛ مجهز به سطح آلایندگی یورو 4 با قابلیت ارتقا به یورو 5. خُب این را چه کسی باید ارتقا دهد؟ بعدش، حالا اگر خودرویی قابلیت ارتقا یافتن را داشته باشد، مزیت است؟ مثلاً انگار بگویید ساینا با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با قابلیت ارتقا به پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر.

یکی از برتری‌های واضح ساینا به تیبا اضافه شدن ملموس طول خودرو بوده که فضای صندوق عقبش را به طرزی بسیار عجیبی افزایش داده. منظور از عجیب این است که واقعاً باور نمی‌کنید که چنین خودروی نه‌چندان بزرگی صندوق چنین بزرگی داشته باشد.

سایپا شاید در قسمت مشخصات فنی تغییری ایجاد کرده نکرده باشد اما تمرکزش روی ساخت بهتر قطعات ملموس است. از قابلیت‌های فنی این خودرو نباید انتظار زیادی داشت. به طور خلاصه آنچه به‌عنوان قوای محرکه و انتقال قدرت روی این خودرو دیده می‌شود، ترکیبی ابتدایی و البته کارامد است.

خرید خودرو ایرانی | سمند، نخستین خودروی ملی ایرانی

۸ بازديد

خرید خودرو ایرانی | سمند، نخستین خودروی ملی ایرانی : با ایجاد مرکز پژوهش، در دهه ۱۳۷۰ طراحی سمند روی پلتفرم پژو ۴۰۵ صورت گرفت و این خودرو در سال ۱۳۸۱ به تولید انبوه رسید. این برای اولین بار بود که یک شرکت ایرانی، خودرویی با طراحی ویژه خود را می‌سازد و بعد از این، ایران خودرو قادر بود طرح‌های گوناگونی بر روی سمند بگذارد و محصولات ویژهٔ خود را به فروش برساند. این خودرو توانست موفقیت بسیاری در فروش کسب کند و تولید آن تا دهه ۲۰۲۰ ادامه یافت. ادامه یافتن تولید خودرو به همان شکل پیشین، موجب شد ایرادات فراوانی به این خودرو گرفته شود که به علت به روز شدن استانداردها در جهان بوده‌است. بسیاری از کارشناسان به ایمنی و عملکرد این خودرو ایراد گرفته و معتقدند تولید آن نباید تا دهه‌ها به همان شکل ادامه می‌یافت.

خرید خودرو ایرانی و معرفی نخستین خودرو دهه ۱۳۸۰

در سال ۱۳۸۲، پروژه‌های پارس سال، سمند سال و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار آغاز گردید و در سال ۱۳۸۳ نیز چند تغییر جزئی در خودروها اعمال شد و مدل‌هایی به آنان افزوده شد. در سال ۱۳۸۴، خودروی پیکان از فهرست محصولات شرکت ایران خودرو حذف شد.

در این سال همچنین موتوری با عنوان «موتور ملی» پایه گازسوز طراحی شد. در سال ۱۳۸۵، خط تولید موتور ملی با حضور رئیس‌جمهوری ایران راه اندازی شد. در همین سال پروژه‌های فرامرزی تولید سمند آذربایجان، بلاروس، سوریه و ونزوئلا به بهره‌برداری رسیدند. در توافقی جدید با یک شرکت خارجی، در این سال ال نود، با همکاری شرکت رنو به فهرست محصولات شرکت افزوده شد. در سال ۱۳۸۶ نیز ایران خودرو خطوط تولید خود را تبریز، سنگال و مصر راه اندازی و محصول جدید سمند سورن به بازار ارائه نمود.

در سال ۱۳۸۷، این شرکت خودرویی با نام رانا طراحی کرد که بر پایه محصولات شرکت‌های خارجی بوده‌است و شباهت زیادی به پژو ۲۰۶ دارد. در این سال ایران خودرو به عنوان صادرکننده نمونه ایران، جایزه ملی صادرات را کسب کرد.

در سال ۱۳۸۹، رکورد تولید ۷۵۵٫۵۵۵ دستگاه خودرو سبک برای اولین بار در تاریخ خاورمیانه، توسط ایران خودرو انجام شد. نزدیک به نیمی از سهم تولید خودرو سبک کشور در اختیار ایران خودرو قرار گرفت و این شرکت در سودآوری و اشتغال‌زایی در ایران بسیار موفق عمل کرد.

با استفاده از شرایط خرید نقد و اقساط خودرو در نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی، می توانید با مناسب ترین قیمت، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید.

خودروی مناسب تازه کارها

۸ بازديد

در این مطلب که با نام خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها، توسط مجموعه بزرگ اتومبیل صمد شکرالهی گردآوری شده است این موضوع را که چه خودروی مناسب برای افراد تازه کار است را بررس میکند، در واقع میخواهیم در این مطلب افرادی را که تازه کار هستند و یا تازه در حال یادگیری رانندگی هستند راهنمایی کنیم که چه خودروی برای آنها مناسب است، و در ابتدای یادگیری چه خودروی با چه قیمتی را خریداری نمایند، برای اینکه برای یک خانم یک خودرو را خریداری کنید کار آسانتری است، و برای آقایان این امر کمی دشوارتر میباشد و انتخاب سختتر میشود، زیرا برای انتخاب آقایان در خرید خودرو گزینه های بیشتری وجود دارد.خرید خودرو میتواند هم به صورت نقد و هم به صورت خرید نقد و اقساط انجام شود و این امر بستگی به فروشندگان خودرو دارد.


بررسی ویژگی های خودروی مناسب برای تازه کارها

طبق گزارش وب سایت اتومبیل صمد شکرالهی در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها، باید این نکته را متذکر شویم که قیمت خودروها در حال تغییر و افزایش میباشند، و دیگر مانند چند دهه ای گذشته نیستند، این موضوع شامل هر نوع از مدلهای خودرو میشود فرقی نمیکند خودرو صفر و یا قدیمی باشد، برای خرید هر نوع خودرو مبلغ قابل توجه و زیادی را باید در اختیار داشته باشید تا بتوانید یک خودرو را تهیه نمایید، حال با توجه به اینکه قیمتها رو به افزایش است و خرید خودرو و خرید نقد و اقساط خودرو بسیار دشوار شده است بنابراین افرادی که تازه کار هستند و یا در حال آموزش میباشند باید بسیار دقت و توجه در خرید خودروی مناسب را داشته باشند تا اگر مشکلی برایشان پیش آمد دچار ضرر و زیان زیادی نشوند و همچنین بتوانند به راحتی آموزش ببینند.

  • خودرو دارای ایمنی بالا باشد
  • رانندگی با آن آسان باشد
  • ابعاد مناسب داشته باشد
  • هزینه تعمیراتش پایین باشد
  • یافتن لوازم یدکی خودرو راحت باشد
  • داشتن خدمات پس از فروش مهم است
  • فروش خودرو راحت و بدون دردسر باشد

خرید نقد و اقساط خودرو دارای شرایطی است و با توجه به شرایط کنونی و پیش آمده خرید خودرو به این صورت کمی دشوارتر نسبت به قبل شده است زیرا قیمتها بسیار نوسان دارند و کمتر کسی در این بازار است که با این شرایط خودرو را به این شکل بفروشند، بنابراین در این بازار خرید نقد و اقساط خودرو کار دشواری شده است اکنون به این مسئله میپردازیم که چه خودروی برای تازه کارها مناسبتر است

خودروی مناسب تازه کارها در مطلب خرید نقد و اقساط خودرو | خودروی مناسب تازه کارها

اولین نکته که افراد تازه کار در زمان خرید خودرو باید به آن توجه نمایند این است که، باید با شخصی که میخواهد رانندگی را آموزش ببیند، باید به ابعاد و اندازه ای خودرو آشنایی داشته باشند و به آن عادت کنند، برای همین موضوع است که خودروهای مانند، شاسی بلندها، کراس اور، سدان و با قیمتهای بالا خودروی مناسبی نیستند و توصیه نمیشوند، و خودروهای هاچ بک بهترین و مناسبترین خودروها هستند، این مدل از خودروها رانندگی راحتتری دارند و پارک کردن با آنها آسانتر و همچنین در ترافیک که معمولا در همه جا نیز وجود دارد راحتتر انجام میشود

بررسی نکات مهم هنگام خرید ماشین

۷ بازديد

بررسی نکات مهم هنگام خرید ماشین : خرید ماشین همیشه جزئی از سخت ترین انتخاب ها برای خریداران خودرو بوده است به طوری که اغلب افرادی که تمایل به خرید ماشین دارند، در هنگام رفتن به نمایشگاه ها و بازار های خرید و فروش ماشین، به همراه خود فردی با تجربه و آگاه را نیز می برند تا سرشان کلاه نرود. برای خرید ماشین دو نکته بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد: سلامت خودرو و قیمت خودرو. اگر شما نتوانید سلامت خودرو را تشخیص بدهید قطعا نمی توانید به قیمت حقیقی خودرو نیز پی ببرید. با ما در این مقاله همراه باشید تا نکاتی را در رابطه با خرید ماشین با شما در میان بگذایم.


خرید ماشین و عدم اطمینان نسبت به قیمت های بسیار پایین

ماشین های تمیز با قیمت پایین‌تر از قیمت معمول بازار همواره شک‌برانگیز هستند. متاسفانه کلاهبرداران با آگهی کردن خودروی تمیز دیگران زیر قیمت بازار میلیون‌ها تومان پیش پرداخت دریافت می‌کنند و غیب می‌شوند! پس دقت داشته باشید که قیمت پایین خودرو همیشه یک فرصت مناسب نیست و گاهی اوقات با این روش برای شما تله گذاشته شده است.

تاثیر کارکرد در قیمت خرید ماشین

از نظر کارشناسان خودرو، میزان متوسط پیمایش خودرو، حدود 20 هزار کیلومتر در سال است. خودروهای با میزان کارکرد بالاتر اغلب برای مصارفی غیر از مصرف شخصی استفاده می‌شوند که البته خرید خودروهای این‌چنینی توصیه نمی‌شود. با توجه به مواردی همچون میزان خوردگی دیسک چرخ‌ها، باز و بسته شدن پیچ‌های برخی از قطعات موتور خودرو، چرم صندلی، روکش فرمان، دسته دنده و… تا حدودی می‌توان مقدار کارکرد خودرو را حدس زد، اما چنین مواردی به‌هیچ‌وجه قابل اتکا نیستند و نمی‌توانند اطلاعات دقیقی از میزان کارکرد واقعی خودرو را به ما بدهند.

متاسفانه شیوه‌های دستکاری کیلومتر خودرو به‌قدری پیشرفت کرده که در بسیاری از موارد تنها به صورت تجربی می‌توان به دستکاری کیلومتر خودرو پی برد. آمار همراه‌مکانیک نشان می‌دهد از هر 5 خودرو حداقل کیلومتر یک خودرو دستکاری شده‌است. پس در این زمینه احتیاط بیشتری کنید.

خرید ماشین و اهمیت بسیار زیاد رنگ شدگی

شاید به شما هم پیشنهاد شده باشد که در هنگام خرید ماشین، بر روی رنگ شدگی آن حساسیت زیادی نشده باشید. در واقع این موضوع بین مردم به اشتباه جا افتاده است. حدود 40 درصد از خودرو های دست دوم که به فروش می رسند، دارای رنگ شدگی روی درها، کاپوت، سقف و ...هستند که این رنگ شدگی ها به شدت روی قیمت خودرو تاثیر می گذارند. در خودروی های متوسط بازار مانند پژو 206، با توجه به میزان رنگ شدگی تا 20 میلیون تومان و در خودروی های تقریبا گران قیمت بازار گاهی تا 150 میلیون تومان تاثیر در افت قیمت دارد.

خرید ماشین و تاثیر مدل خودرو در قیمت آن

راجع به مدل خودرو هم معیارهایی وجود دارد که بر محاسبه قیمت خودرو کارکرده تاثیر می‌گذارد؛ به طور مثال اگر یک از سال از مدل خودرو گذشته باشد تقریبا ۱۲ درصد از قیمت آن کاسته می‌شود، اگر دو سال تقریباً ۱۸ درصد، اگر سه سال تقریبا ۲۳ درصد، اگر چهار سال تقریبا ۲۷ درصد و اگر پنج سال حدوداً ۳۰ درصد.

اهمیت مدت زمان اعتبارنامه بیمه در خرید ماشین

عده‌ای زمانی که مهلت بیمه خودرو رو به اتمام است اقدام به فروش خودرو می‌کنند. اگر ماشین بیمه نداشته باشد بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان از قیمت آن کم می‌شود. در حالی‌ که خودروهایی که تخفیف بیمه‌ آنها نیز به مالک جدید انتقال می‌یابد به قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

خرید ماشین و نبود لوازم یدکی خودرو در بازار

منظور از لوازم مورد نیاز خودرو، لوازم یدکی است. زمانی که شخصی قصد خرید خودرو را داشته باشد از عواملی که باید توجه زیادی به آن بکند وضعیت موجود بودن لوازم یدکی خودرو در بازار است.
این موضوع به‌ خصوص در ایران به‌ دلیل تحریم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
دلیل اهمیت بالای این موضوع برای خریدار نیز مشخص است؛ هرچه خودرو بیشتر کار کرده باشد احتمال خرابی آن بالاتر بوده و در نتیجه نیاز به لوازم یدکی بیشتر می‌باشد.
بنابراین در صورتی که لوازم یدکی خودرو شما در بازار به ‌وفور وجود دارد می‌توانید این مورد را به عنوان عاملی تاثیرگذار در افزایش قیمت خودرو دست‌ دوم خود در نظر بگیرید. در غیر اینصورت خودرو شما با افت قیمت مواجه می‌شود.

شرایط خرید اقساطی خودرو در نمایشگاه اتومبیل صمد شکرالهی

آنچه باید درباره معاوضه خودرو و قولنامه بدانید

۷ بازديد

آنچه باید درباره معاوضه خودرو و قولنامه بدانید: خرید، فروش و معاوضه خودرو مستلزم تلاش زیادی در مراحل مختلف است و یکی از وظایفی که می تواند برای افراد ناآشنا یا حتی کسانی که مدتی است این کار را انجام نداده اند ترسناک باشد، انتقال صحیح مالکیت خودرو است. معاوضه خودرو هم نوعی از معاملات رایج در عرصه خرید و فروش خودرو است. این روش تاحدی آسان‌تر از روش‌های دیگر معامله به‌شمار می‌رود و اختیار طرفین در پیش‌بردن خریدوفروش به دلخواهشان بیشتر از خرید خودروی صفر است. در این راهنمای مفید، ما اقدامات لازم را برای اطمینان از اینکه ماشین شما به آرامی و ایمن تغییر می کند، چه در حال خرید و چه در حال فروش هستید، تنظیم کرده ایم. با ما همراه باشید.


معاوضه خودرو و اهمیت زمان انتقال مالکیت

در بحث معاوضه خودرو، هر خودرویی که فروخته یا معامله می شود باید تغییر مالکیت را ثبت کند. عدم انتقال مالکیت به شخص مناسب می تواند هر دو طرف را به دردسر بیاندازد: به عنوان مالک جدید، نمی خواهید اسناد صحیح را در صورت نیاز از دست بدهید. و به‌عنوان مالک سابق، نمی‌خواهید با اطلاعات نامربوط (یا بدتر از آن، جریمه!) درگیر شوید، علاوه بر این، عدم اطلاع اداره مالیات موتور محلی از هرگونه تغییر در مالکیت، از جمله دور انداختن وسیله نقلیه، ممکن است موجب جریمه های سنگین شود.

شرایط خرید اقساطی خودرو

معاوضه خودرو به چه معناست؟

معاوضه‌ خودرو به زبان ساده یعنی ماشینتان را با ماشینی دیگر تعویض کنید. چنین معامله‌ای معمولا زمانی رخ می‌دهد که فروشنده‌ها نیازی به پول نقد ندارند و فقط خواهان تغییر مدل خودرویشان هستند. در این معاملات پای وجه‌نقد به میان نیست.

روند معاملات معاوضه خودرو با زمانی که در ازای گرفتن خود پول نقد پرداخت می شود، تفاوت دارد. در واقع، باید ارزش هر دو خودرو به‌دقت تعیین شود و ویژگی‌هایشان در کنار هم مورد مقایسه قرار بگیرند تا امکان تعویض عادلانه وجود داشته باشد.

انواع معاوضه خودرو

امکان معاوضه خودرو با خودرویی در سطح کیفی و قیمت خودش که وجود دارد اما به جز این حالت، شما می‌توانید بنا به ارزش‌گذاری هر وسیله، آن را با مدل‌های صفر هم تعویض کنید.

علاوه بر این نوع از تعویض و معاملات، این روزها شکل و شمایل دیگری از تعویض خودرو هم وجود دارد و مثلا خودرو با ملک تعویض می‌شود. معاوضه خودرو با زمین یا آپارتمان هم در میان افراد مختلف صورت می‌گیرد و در زیرمجموعه معاوضات خودرو دیده می‌شود که به این نوع از معاملات معاوضه خودرو با ملک، تهاتر نیز گفته می شود.

نخستین گام برای معاوضه خودرو

اگر تفاوت قیمت و ارزش هم به میان است، مابه‌التفاوت‌هایی پرداخت شود تا ارزش هر دو مورد معامله به یک اندازه برسد.

اگر می‌خواهید معاوضه خودرو انجام بدهید، باید دو خودرو را از نقطه‌نظرات زیر با هم مقایسه و بررسی کنید:

مدل خودروها

میزان کارکرد خودروها

ایرادات احتمالی بدنه و مشکلات فنی

تعداد دفعات معامله‌شدن خودرو

وضعیت بیمه‌ها

این‌ها می‌تواند روی تعیین ارزش هر خودرو نقش داشته باشد. اگر قصد معاوضه خودرو دارید، بهتر است که حتما برای پیش‌برد معامله از فردی خبره کمک بگیرید.
نحوه نوشتن قولنامه معاوضه خودرو

بعد از اینکه موارد نام‌برده درباره خودروها بررسی می‌شوند، ارزش‌گذاری روی آنها صورت می‌گیرد و در قرارداد قولنامه در بخشی موسوم به عوضین معامله، موارد معاوضه همراه با ارزش نقدی روزشان قید می‌شوند.

در صورتی که تفاوت قیمت میان موارد معاوضه وجود داشته باشد، در قولنامه از آن مابه‌التفاوت و شیوه پرداختش هم صحبت خواهد شد. بخش‌های دیگر چنین قراردادی به شکل قولنامه‌های معمولی تکمیل می‌شود.

بعد از نوشتن قولنامه، صاحبان خودروها باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و سند و برگ سبز خودروهایشان را به نام صاحب جدید انتقال بدهند.

بعد از صدور برگ سبز هم نیاز به رفتن به دفترخانه و ثبت سند وجود دارد تا اموال معاوضه‌شده تعیین‌ تکلیف شوند. نکته مهمی که باید توجه کنید هم این است که اگر پای مابه‌التفاوت قیمتی به میان است، قبل از انتقال سند برگ سبز و سند ثبتی تکلیف آن در قولنامه مشخص شود.

یادتان باشد که در معامله معاوضه خودرو باید همیشه دو قولنامه یا مبایعه‌نامه جداگانه تنظیم کنید. با این کار، اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند، همچنان طرف دیگر می‌تواند به حق خود برسد.

در معاوضه خودرو به این نکات توجه کنید

۱. یکی از مزایای معاوضه خودرو این است که هر دو طرف آزادی عمل زیادی برای طرح توافقات در تعویض اموالشان دارند. برای اینکه مسیر معاوضه ساده‌تر هم شود،

می‌توانید در مرحله انتخاب طرفین از «عقد صلح» استفاده کنید. در عقد صلح اراده طرفین معامله تا حدی امکان تحدید قوانین را دارد و دست هر دو سوی معامله را برای پیش‌برد معاوضه طبق خواسته‌هایشان بازتر می‌گذارد.

۲. یادتان باشد که عقد قرارداد معاوضه باید درباره مالی عینی و معین باشد و نه مالی کلی. در این صورت، ابهامی در کار پیش نخواهد آمد.

۳. در معامله معاوضه بخشی با عنوان «سایر شرایط» وجود دارد. در قسمت سایر شرایط قرارداد می‌توانید شرط ضمن عقد تعیین کنید و هر شرط مشروع و عقلایی را قید نمایید. برای مثال، شیوه یا زمان تحویل خودروها یا ضمانت اجراها می‌توانند در این بخش عنوان شوند.

معاوضه خودرو و مزایا و معایب قولنامه خودرو

مزایا

یکی از عمده‌ترین مزایای چنین معامله‌ای در نبود پول نقد به میان است. یعنی اگر کسی پول نقد نداشته باشد، با تعویض خودروی خود با خودرویی دیگر می‌تواند به‌سادگی وسیله‌اش را تغییر بدهد.

از سوی دیگر، شما با این روش معامله می‌توانید به خودروهایی برسید که شاید در بازار رسمی دیگر خریدوفروش نمی‌شوند. در نتیجه در بازار معاوضه خودرو به وسیله‌ای خواهید رسید که کیفیت مطلوبی دارد.

مطابق سلیقه‌تان است و امکان خرید صفر آن برایتان وجود ندارد. کسانی که اقدام به معاوضه خودرو می‌کنند، بنابر توافقات دو سوی معامله قیمت‌گذاری را انجام می‌دهند و دیگر پای شورای رقابت و ارگان‌های رسمی برای این کار به میان نمی‌آید. در نتیجه، آزادی عمل زیادی در زمینه تعیین قیمت میان دو طرف معامله وجود خواهد داشت.

معایب

اما معایبی هم در این میان وجود دارد و مهم‌ترین آن، نبود تناسب میان ارزش دو کالاست. امکان دارد که ارزش دو خودرویی که قرار است با هم تعویض شوند، به یک‌اندازه نباشد.

رسیدن به نتیجه درباره ارزش دو خودرو نیاز به کارشناسی و بررسی‌های دقیق دارد. در معامله‌ای که پای خودروهای دست‌دوم و کارکرده وجود دارد، امکان پنهان‌کاری فروشنده هم هست. یعنی ممکن است که فروشنده درباره کیفیت فنی یا بدنه خودروی خود پنهان‌کاری‌هایی داشته باشد.

معاوضه خودرو و هزینه تحریر سند

در این نوع از معاملات، هزینه تحریر سند و نقل‌وانتقالات به عهده هر دو طرف است و هر طرف از معامله به‌عنوان فروشنده در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، هرکس باید هزینه مربوط به تحریر سند خودروی خودش را انجام بدهد.

البته دقت کنید که تقسیم هزینه‌ها می‌تواند به شکل توافقی هم باشد. دو طرف معامله می‌توانند درباره تقسیم هزینه‌ها با هم گفت‌وگو کنند و به توافق برسند.
امکان معاوضه خودرو با چیزی به جز خودرو هم وجود دارد؟

بله، همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، امکان تعویض خودرو با خودروی نو یا کارکرده وجود دارد و علاوه بر آن‌ها، می‌توانید خودرو را با توافق با طرف دیگر معامله با ملک و زمین هم تعویض کنید.