خرید خودرو | بررسی خودرو دنا

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

خرید خودرو | بررسی خودرو دنا

۴ بازديد

خرید خودرو | بررسی خودرو دنا : دنا یک خودرو ملی دیگر از ایران خودرو است که تولید آن از سال 1393 در این شرکت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. دنا به نوعی نسل جدید سمند محسوب می‌شود و بعد از سمند EL، سمند LX و سورن، چهارمین نسل از محصولات خانواده سمند است.


خرید خودرو و نگاهی به خودرو دنا

طراحی متفاوت و جدید در داخل و خارج خودرو در کنار بهره‌مندی از امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، دنا را به گزینه‌ای مطلوب برای مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل کرده است. ایران خودرو تاکنون نمونه‌های گوناگونی را براساس دنا به تولید رسانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژر و دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد.

خرید اقساطی خودرو

جالب است بدانید که این خودرو در اوکراین نیز عرضه می شود و به آن سمند دنا می گویند. دنا روی پلتفرم قدیمی پژو 405 طراحی شده و بعد از چندین سال از معرفی اولیه، روی خط تولید ایران خودرو رفت. موتورهای نصب شده روی دنا از خانواده EF7 هستند و در این صفحه مدل 1.7 لیتری تنفس طبیعی دنا مشخص شده است.

خرید خودرو

 

خرید خودرو و آشنایی با دنا

شرکت ایران خودرو پس  از کلی تبلیغات در رسانه‌های دیداری و شنیداری پیرامون تولید نخستین خودروی ملی به نام سمند در سال 1380 و عرضه حدودا ۱۳ ساله آن، نهایتا تصمیم گرفت تا یک فیس لیفت کلی از این خودرو به نام دنا را از سال ۹۳ در سبد محصولات خود جای دهد.

دنا از لحاظ پلتفرم و مشخصات فنی تفاوت بسیاری با سمند ef7 ندارد ولی ظاهر نسبتا جذاب‌تر این محصول سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

گرچه دنا معمولی دست‌مایه تولید مدل‌های پلاس نیز قرار گرفته ولی خودش با حواشی کمتر همچنان سعی در جذب مشتریان با توان مالی پایین‌تر دارد. این خودرو صرفا در قالب یک تیپ به دست مشتریان رسیده و متاسفانه در سال ۹۷ برخی تجهیزات آن نظیر رینگ‌های آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب و کروز کنترل از لیست آپشن‌های استاندارد این خودرو حذف شدند تا یکی از مهمترین مزایای دنا معمولی نسبت به رقبایی همچون پژو پارس و سمند سورن از دست برود.

 

 

خرید خودرو و بررسی داخل دنا

اگر دنا را با محصولات نسبتا مدرن چینی مقایسه کنید، احتمالا رضایت چندانی از طراحی داشبورد این خودرو نخواهید داشت. از طرف دیگر وقتی نگاهی به فضای قدیمی محصولاتی همچون تندر ۹۰ و پژو پارس بیندازید، نه‌تنها حضور در کابین دنا برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد بلکه تاحدودی مجبور به تحسین متصدیان دخیل در پروژه دنا نیز خواهید بود.

طراحی مناسب داشبورد به‌ خصوص کنسول میانی با حضور تریم طرح چوب و چینش ارگونومیک دکمه‌ها در این قسمت ، باعث به وجود آمدن نمایی تقریبا دلنشین و آرامش‌بخش شده است. طرح صفحه کیلومترشمار پشت فرمان هم در نوع خود اسپرت و هیجان برانگیز برآورد می‌شود.

طبق معمول از متریال خشک در ساخت کابین بهره برده شده و کیفیت آن چنگی به دل نمی‌زند. در مورد گنجایش فضای داخلی نیز باید گفت که چهار تا پنج سرنشین با قد متعارف می‌توانند از حضور در کابین دنا لذت ببرند. همچنین صندوق عقب ۵۰۰ لیتری این خودرو دغدغه چندانی برای خانواده‌ها هنگام مسافرت باقی نخواهد گذاشت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.