نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا

خريد و فروش و قيمت گذاري خودرو

نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا

۲۵ بازديد

نمايشگاه خودرو


 

نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا 

در اين مقاله كه با نام نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا توسط مجموعه بزرگ اتومبيل صمد شكرالهي منتشر شده است در تلاشيم كه در مورد يكي از خودروهاي ايراني كه توسط شركت سايپا توليد شده و به بازار عرضه ميشود اطلاعاتي در اختيار شما كاربران محترم قرار دهيم. بنابراين اگر قصد خريد يك خودروي ايراني در نمايشگاه خودرو در هر جاي ايران را داريد با ما همراه باشيد تا خودروي ساينا را با هم بررسي كنيم. در ادامه مطلب ما را همراهي كنيد.

در ابتدا و قبل از هر چيزي بايد بگوييم كه خودروي ساينا سومين خودروي متفاوت است كه توسط شركت سايپا طراحي و توليد شده است اين خودرو كه هم در بازارهاي ايران و هم در نمايشگاه خودرو در ايران به فروش ميرسد جزء يكي از پرطرفدارترين و پرفروشترين خودروهاي رده پايين بازار است و ما قصد داريم كه در اين مطلب اين خودروي پر طرفدار و رده پايين را مورد بررسي قرار دهيم.

طبق گزارش سايت اتومبيل صمد شكرالهي در مقاله نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا به اين مطلب بايد اشاره كرد كه طراحي ظاهري اين خودرو در هماه نگاه اول بسيار جديد و به روز است، زيرا هيچ ماشين ايراني ديگري از نظر ظاهري شبيه اين خودرو نيست. اگر بخواهيم مثالي بزنيم بايد بگوييم كه مثلا چراغهاي جلوي اين خودرو بسيار زيبا طراحي شده است و اگر بخواهيم آنرا با پرايد يا تيبا مقايسه كنيم بايد گفت كه ماشين زيباتري است كه در نمايشگاه خودرو در ايران به فروش ميرسد. در ادامه بايد گفت كه طراحي قسمتهاي كناري خودرو ساده و بدون شلوغي است و همچنين عقب خودرو يك حالت اسپرت دارد و همين عوامل نشان از اين دارد كه شركت سايپا در حال پيشرفت است، خودروي ساينا در مقايسه با محصول ديگر شركت سايپا يعني خودروي تيبا يك گام جلوتر است و از زيبايي بيشتري نيز برخوردار است.

در مقاله نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا بايد اين موارد را هم بازگو كرد كه زماني كه فردي داخل كابين اين خودرو مينشيند اولين موضوعي كه به نظر ميرسد اين است كه كابين و بدنه خودرو نسبت به پرايد و تيبا بزرگتر است، و فضاي بزرگتري را در اختيار افراد قرار ميدهد. در واقع برخي از افراد خودروي ساينا را از برخي از جهات بي شباهت با خودروي 405 محصول شركت ايران خودرو نميدانند براي مثال ميتوان به سايز و ابعاد و همچنين توان فني اشاره كرد. البته يك موضوع مهم ديگر اين است كه كيفيت قطعات استفاده شده در اين خودرو نيز مانند ساير محصولات شركت سايپا متاسفانه خيلي استاندارد و با كبفيت بالا نميباشد. و ميتوان گفت كه با خودروي پرايد يكسان است. يك موضوع منفي اين خودرو استفاده از پلاستيك خشك در داشبورد است كه همين عامل باعث ميشود به مرور زمان ماشين به صدا بيوفتد البته نكته مثبت هم دارد كه باعث ديد خوب در زمان رانندگي ميشود. آيينه هاي خودرو كمي بزرگتر هستن و همين موضوع هم باعث بهبود ديد راننده در شهر ميشود تا تسلط بيشتر داشته باشد، در واقع اين خودرو كه در نمايشگاه خودرو و بازار ايران به فروش ميرسد آپشنهاي خاص و قابل توجه اي ندارد و در واقع همان آپشنهاي پايه تماي خودروها را دارد. البته خودروهاي ساينا S نسبت به سايناهاي قديميتر يكسري آپشنهاي دارد كه بعدا آنرا بررسي ميكنيم.

 

طبق گزارش سايت اتومبيل صمدشكرالهي در مقاله نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا به اين موارد بايد اشاره كرد كه فضاي پشت خودروي ساينا نسبت به پرايد بزرگتر است و البته كمي هم كوچكتر از خودروي 405 است، صندليهاي اين خودرو ايراني خيلي راحت و نرم نيستند و براي سفرهاي طولاني و بلند مدت باعث اذيت شدن سرنشينان ميشود اما براي سفرهاي درون شهري و كوتاه مناسبند. و با همه اي موارد گفته شده خودروي ساينا با ارفاق نمره قبولي را ميگيرد.

در واقع بايد گفت كه افرادي خودروي ساينا را خريداري ميكنند كه نميخواهند هزينه زيادي را براي خريد خودرو پرداخت كنند و هم به دنبال يك خودروي ايراني بزرگتر از پرايد، پرشتابتر و كمي هم ايمنتر هستند، اين خودرو تقريبا مصرفت سوخت پاييني دارد و همچنين استهلاك پايينتري دارد و اين خودرو بيشتر مناسب اين است كه داخل شهر با آن تردد كنيد.با توجه به همه اي موارد گفته شده ميتوان نتيجه گرفت كه خودروي ساينا كه در نمايشگاه خودرو به فروش ميرسد گزينه مناسبي از نظر قيمتي در بازار ايران است.


بررسي طراحي داخلي خودروي ساينا در مقاله نمايشگاه خودرو

به جرات ميتوان گفت كه بهترين و مناسبترين قسمت خودروي ساينا بخش داشبورد و كابين اين خودرو است زيرا شركت سايپا به صورت كامل آنرا تغيير داده است و از شكل معمولي و ساده اي خودروي تيبا فاصله گرفته است، در حقيقت شكل و فرم داشبورد متفاوت شده است و تركيب دو رنگ مشكي و نقره اي باعث شده است كه نسبت به تيبا زيباترشود.در خودروي ساينا يك مانيتور يا نمايشگر كوچك مانند پژو 206 در بالاي داشبورد طراحي شده است كه اطلاعاتي نظير تاريخ، ساعت، دماي هوا، و تنظيمات سيستم صوتي را نشان ميدهد

 

بررسي تجهيزات خودروي ساينا در مقاله نمايشگاه خودرو

شركت سايپا خودروي ساينا را در دو مدل و  تيپ SX و EX طراحي، توليد و به بازار عرضه كرده است، كه در واقع مدل دوم كه SX است خودروي فول امكانات است و از امكانات و تجهيزات بيشتري برخوردار است. در حقيقت امكانات و تجهيزاتي كه در تيپ پايه ساينا وجود دارد شامل اين موارد ميباشد: فرمان هيدروليك، دو ايربگ، ترمز ABS و EBD، ايموبلايزر، گرم‌كن شيشه عقب، پنجره‌هاي برقي جلو، تنظيم ارتفاع كمربندهاي ايمني و نور چراغهاي جلو، پروژكتورهاي جلو و عقب، قفل مركزي، نمايش دماي بيرون و ريموت كنترل درحالي‌كه در تيپ EX، پنجره‌هاي برقي عقب، آينه‌هاي جانبي برقي، سنسور دنده‌ عقب و رينگ آلومينيومي به خودرو اضافه مي‌شوند. با تمامي موارد ذكر شده با توجه به قيمت و كلاس خودروي ساينا مخصوصا تيپ EX، اين مدل از خودروي سايپا تجهيزات و امكانات نسبتا بهتر و مناسبتري نسبت به ساير خودروها دارد

اميدواريم كه از مقاله نمايشگاه خودرو | بررسي خودروي ساينا نهايت استفاده را برده باشيد.با تشكر از همراهي شما

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد