خريد خودرو | نكات كليدي در زمان خريد خودرو و انتقال سند

۱۴ بازديد

نمايشگاه اتومبيل صمد شكرالهي با بيشينه كاري موفق در زمينه خريد خودرو در كرج و ارائه خدمات براي مشاوره و همراهي خريداران خودرو در استان البرز همراه شما خواهد بود

براي اطلاعات بيشتر با مشاوران ما در ارتباط باشيد  5000 50 33 026 - 8000 50 33 026 -   9000 50 33 026

 


برنامه ريزي خريد خودرو در كرج و هر كجاي ديگر يكي ازدشوارترين كارها است كه بايد در اين كار تحقيق بسيار ، صبر بسيار پيشه كرد تا بتوانيم نسبت به بودجه اي كه داريم خودرومناسب خود راخريداري كنيم: 


موارد بسيار مهم براي انتقال سند و#خريد خودرودركرج:

  • سند، به عنوان مهم‌ترين برگه امضا شده ميان خريدار و فروشنده به حساب مي آيد كه بدون آن گويي فروش خودروهيچ ارزشي ندارد.
  • ازجهت دقت به چگونگي سندزني و مراحل نقل و انتقال سند خودرو به خصوص براي خريداران و فروشندگان فعال در بازاربسيار اهميت دارد.
  • نقل و انتقال سند خودرو يكي از  اصلي ترين مراحل خريدخودرو دست دوم در كرج وفروش خودرو كاركرده است كه اگر خريدار و فروشنده به آن دقت نكند،امكان دارد با عواقب حقوقي مختلفي همراه شوند.

 

نكات ومراحل نقل وانتقال سندوخريد خودرو در كرج وديگرنقاط:

همان‌ طور كه گفته شد، سندزني يكي ازاصلي ترين بخش‌هاي فروش خودرو به حساب مي آيد كه بايد هر دو طرف معامله هنگام امضاي قرارداد و تنظيم سند در دفترخانه حضور داشته باشند؛ چون كه بايد امضاي طرفين در قرارداد ثبت شود. در ادامه به مراحل نقل و انتقال سند ماشين اشاره شده است:


* نوشتن كامل مشخصات  خودرو در سند : مدل، شركت سازنده، رنگ، نوع سوخت، وسايل ضروري موجود در ماشين، شماره شاسي و بدنه و ... .
*نوشتن قيمت دقيقِ تمام شده و نحوه پرداخت وجه خودرو
*زمان دقيق تحويل مدارك
* زمان دقيق تحويل خودرو به خريدار
* زمان تعويض پلاك خودرو
*مشخص كردن تكليف وضعيت پرداخت ماليات
*معين كردن زمان انعقاد قرارداد نهايي در دفترخانه

 

روش درست تعويض پلاك وانتقال سند خودرو:

  • فروشنده براي تعويض پلاك و انتقال سند به خريدار بايد مراحلي رابگذارند كه اصلي ترين آن‌ها، مراجعه به مراكز تعويض پلاك خودرو است كه به حداقل يك روز كاري زمان احتياج دارد.
  • به همين علت امكان دارد، پيچيدگي مراحل فروش خودرو شما را خسته  واذيت كند و همين امر  باعث شود تا از بعضي موارد منصرف شويدكه اين امرباعث ميشود در دراز مدت و براي معاملات بعدي شما مشكلاتي را به همراه داشته باشد.

 

چندپيشنهاد مهم قبل ازانتقال سند خودرو و خريد خودرو دركرج

  • بهتر است قبل از هر گونه انتقال سند خودرو از مشتري خود اطمينان حاصل كنيد.
  • در اين خصوص پيشنهاد مي‌شود يا با كارشناس متخصص در امر فروش خودرو مشورت كنيد و يا خودروي خود را به واسطه شركتي معتبر به فروش برسانيد. توصيه ديگر به شما اين است كه حتي اگر قصد فروش خودرو كاركرده با دوست و آشنا را داريد، حتماً نكات قانوني معامله را رعايت كنيد.
  • بيشتر افرادي كه در معاملات خود شكست خورده اند، در روز معامله نكات حقوقي را جدي نگرفته‌اند و از طريق اينكه از طرف قراردادشان اطمينان داشتند، همه موارد توافق شده را به طور شفاهي  انجام داده اند و تلاش بر مكتوب كردن آن نداشتند.
  • از اين رو پيشنهاد مي‌شود حتي زمان پرداخت وجه و يا قرار ملاقات براي حضور در مركز تعويض پلاك، همه نكات را در برگه‌اي رسمي بنويسيد و به امضا طرفين برسانيد.
  • برگ سبز يا همان شناسنامه خودرو شما، مهم‌ترين سندي است كه شما از نيروي انتظامي ميگيريد. در اين سند مشخصات مالك و شماره پلاك ثبت شده است (قبل تر اين سند در دفاتر اسناد رسمي ثبت مي‌شد). اين برگه حالا به عنوان سند مالكيت قطعي خودرو به حساب مي آيد؛ ولي براي جلوگيري از هرگونه مشكل قضايي هنگام سرقت خودرو و يا گم شدن برگ سبز ، پيشنهاد مي‌شود؛ سند خودرو را در دفاتر اسناد رسمي هم ثبت كنيد.

اگر شما خريدار خودرو هستيد و وجه معامله را پرداخت كرده‌ايد ولي فروشنده نسبت به سند زدن با شما همكاري نميكند؛ بايد مستنداتي مثل (مبايعه ‌نامه يا قرارداد فروش خودرو، برگه‌هاي تعويض پلاك و يا رسيدهاي بانكي) را به مراجع قضايي ببريد و درخواست سند رسمي با عنوان «الزام فروشنده به تنظيم سند رسمي» را ارائه دهيد. راجبه اين موضوع دادگاه مراحل را پيگيري ميكند

براي خريد خودرو هيچ وقت نبايد با عجله تصميم گرفت سعي ما در اين مقاله براين است شما رابراي خريد خودرو در كرج و خريد خودرو دست دوم دركرج وديگرنقاط نكات مهم انتقال سند خودرورا آشناكنيم

براي اطلاعات بيشر سري به مقالات مربوط بزنيد

  • براي اطلاعات بيشتر با مشاوران ما در ارتباط باشيد.   5000 50 33 026 - 8000 50 33 026 -   9000 50 33 026
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.